Digital Marketing Specialist

Digital Marketing Specialist

Arbetsbeskrivning

Vet du hur man får leads att känna sig som VIP:s? Ökar din puls i takt med klickfrekvensen efter att ha optimerat en marknadskampanj? Då vill vi komma i kontakt med dig!
Marknadsavdelningen på Iverväxer och vi behöver förstärka teamet med en Digital Marketing Specialist. Vi söker dig som är en erfaren digital marknadsföringsspecialist och som kan boosta vår riktade marknadskommunikation. Kan du se till att vår ROI är så hög att ekonomiavdelningen godkänner ökade marknadsföringsbudgetar varje år? Då vill vi att du blir en del av vårt team!
Iver är ett ambitiöst och dynamiskt teknikbolag i tillväxt. Vi har en entreprenöriell bakgrund och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete. Vårt mål är att våra kunder ska känna igen oss som en ledande partner för digital transformation, och hjälpa dem att hitta rätt väg till molnet.
Marknadsavdelningen på Iver består idag av fyra personer i Sverige och Norge. Vi ansvarar för att stärka vårt varumärke, bygga medvetenhet och kunskap om våra tjänster och lösningar samt generera relevanta leads till vår säljavdelning.Som digital marknadsföringsspecialist hos oss får du en nyckelroll och du kommer att ha ett nära samarbete med såväl marknadsteamet och vår säljavdelning.
Arbetsuppgifter:
Ta ett helhetsansvar över marknadsavdelningens digitala systemlandskap
Ansvara för uppsättning av våra digitala sälj- och marknadsföringskampanjer
Mäta och rapportera kampanjprestation och dela insikter för att optimera ROI
Ta det övergripande ansvaret för vår HubSpot-lösning och för lead-processen i Microsoft Dynamics CRM. Det innefattar bland annat att förbättra segmentering, målgruppsanpassning och lead scoring
Identifiera trender och möjligheter samt utveckla nya metoder för att hålla vår riktade marknadsföring up to date
Agera kravställare mot vår externa webbyrå


Önskade kvalifikationer:
Minst fem års erfarenhet av digital marknadsföring
Erfarehet av B2B marknadsföring – gärna från Tech/IT-branschen
God erfarenhet av arbete i Hubspot samt kunskap om Microsoft Dynamics CRM
Erfarenhet och god kunskap om Google Analytics 4 (GA4)
Erfarenhet av ABM och paid
God erfarenhet av arbete i CMS – gärna Episerver
Kunskap om best practise gällande compliance och personuppgiftshantering
Goda språkkunskaper – svenska eller norska


Personliga egenskaper:
Goda analytiska färdigheter och förmåga att dra slutsatser från data
Självgående, strukturerad och med förmågan att ta egna initiativ
Intresse för marknadstrender
Resultat - och lösningsfokuserad
Förmågan att ta ett helhetsansvar över projekt – från start till mål

Vi ser med fördel att du bor i Stockholm, Göteborg eller Malmö, men det är inget krav.
Varför ska du ansöka?
På Iver blir du en del av ett ambitiöst och innovativt företag. Vi strävar alltid efter att bli bättre och vågar testa nya sätt att göra saker på. Hos oss får du möjlighet att utveckla koncept och idéer fritt. Vi tror på filosofin att ”inga idéer är dåliga” då det är så vi utvecklas.
Vi är inkluderande och strävar efter ett genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Hos oss riskerar du inte att bli en liten kugge i ett stort maskineri, utan en central del av ett team med stort eget ansvar och frihet.
Sista ansökningsdag är 2025-01-07 menintervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Kontaktpersoner på detta företaget

Robert Teir

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Iver
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 december 2024
  • Ansök senast: 11 januari 2025

Besöksadress

Sveavägen 145, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 145
Stockholm, 11346

Liknande jobb


10 december 2024

10 december 2024

6 december 2024