Digital Marketing Specialist

Digital Marketing Specialist

Arbetsbeskrivning

Vi som jobbar på KappAhl är 4000 kollegor på 400 arbetsplatser i tio länder. Vi har olika bakgrund, ålder, kunskaper och klädstil. Gemensamt för oss är vår drivkraft – att ge många människor möjligheten att vara välklädda. Varje dag får vi inspiration av våra kunder. Vårt jobb är att ge dem samma sak tillbaka!

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med runt 380 KappAhl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Storbritannien samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. Vi siktar mot att allt vi gör ska göras på ett mer hållbart sätt. Idag består 70% av våra produkter av mer hållbara material och målet är att den siffran ska vara 100% senast år 2025. 2018/2019 var omsättningen 4,9 miljarder SEK. Mer information finns på www.kappahl.se.


Är du passionerat intresserad av digital marknadsföring? Kom till oss på KappAhl och bli en viktig spelare i vårt Inhouse Media team som ansvarar för all medieplanering i samtliga kanaler, för alla marknader? KappAhl befinner sig i en intensiv utvecklingsfas och vi söker nu en vikarierande Digital Marketing Specialist med ansvar för köpta digitala kanaler, primärt Google & Facebook.

Vi erbjuder dig I rollen ansvara du för att driva arbetet av KappAhls digitala marknadsföring inom primärt Google & Facebook för samtliga marknader. Ansvaret rymmer allt från planering och budgetering till uppföljning. Du arbetar tillsammans med KappAhls digitala byråpartner som genomför köpen.
Som Digital Marketing Specialist är du "spindeln i nätet" och arbetar tätt med interna beställare och kreatörer liksom övriga specialister i Inhouse Media teamet som även innefattar CRM & analys.
Som specialist kan du jobbet operativt men det är också viktigt att du förstår helheten, strategiskt. Du är passionerat intresserad av datadriven marknadsföring.

Exempel på arbetsuppgifter

• Bidra till övergripande mediastrategi med fokus på digitala mediers roll i den totala mixen.
• Planering av digitala medier, primärt Google (SEM, YouTube, programmatic) & Facebook för alla marknader.
• Estimera utfall, sätta budget och maximera effekten av digitala köp. Arbeta för tillväxt och lönsamhet i våra digitala köp.
• Leda arbetet för våra digitala kanaler i tätt samarbete med samarbetspartners, marknadsansvariga, e-com, analytiker och Marketing team.
• Uppföljning och analys av genomförda insatser.

Är du den vi söker? För att lyckas i rollen ser vi att du har relevant utbildning/kompetens inom digital marknadsföring. Du har några års dokumenterad erfarenhet av att arbeta med köpt digital marknadsföring i olika kanaler där vi förutsätter att Google och Facebook är inkluderade. Har du inhämtat din erfarenhet genom arbete på mediabyrå/digital mediabyrå ser vi detta som meriterande.

Du har stor vana av arbete med planering, köp och uppföljning i t.ex. Google Ads, Facebook/Smartly samt Google Analytics. Du känner dig bekant med attribution, A/B-tester och att arbeta omni-channel. Du tycker om att arbeta strategiskt och vara länken mellan det interna arbetet och KappAhls digitala byrå som sköter merparten av det operativa arbetet. Din roll blir att vara beställare internt och tillhandahålla KappAhls digitala byrå med det material och information man behöver. Att du behärskar svenska och engelska flytande är en förutsättning.


Som person har du starkt kundfokus, är resultatdriven, orädd och nyfiken. Du drivs av att lära dig nya saker och vågar testa nytt. Du älskar att driva försäljning, är analytisk och föredrar beslut baserade på data. Du triggas av utmaningar och vet att det krävs ödmjukhet och kreativitet för att lösa de svåraste av dem. Du är en möjlighetsorienterad, prestigelös och flexibel person med vana att både arbeta självständigt och tillsammans med andra. Som person är du dessutom strukturerad och tar dig an uppgifter på ett systematiskt och organiserat sätt. Du har lätt för att känna igen dig i KappAhls värdeord – teamkänsla, kreativitet, tydlighet, energi och mod.

Är du intresserad? Tjänsten är ett längre vikariat på heltid (minst 12 månader med goda möjligheter till förlängning), placering på vårt huvudkontor i Mölndal. Tillträde enligt överenskommelse, som senast 1 april.
Din ansökan ser vi fram emot senast 31 januari. Du söker enkelt genom att bifoga ditt CV och besvara några korta urvalsfrågor. Vi arbetar med löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Louise Collin, Inhouse Media Manager på mail: louise.collin@kappahl.com eller mobil: 0704-715619

Facklig företrädare för Unionen är  Barbara Matanovic, telefon: 0704-71 57 71.
Facklig företrädare för SACO är Urban Häggmalm, telefon 031-7715643.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kamilla Hägg
+46 702551346, +46 702551346
Fredrik Elg
+46 706017907
Damir Egert
+46 704715562
Anna-Lena Wendt
+46 317715569, +46 704715569
Monica Lindh
+46 707723261
Hanna Ortlieb
+46 573-21990
Lena Lind
+46 707472126
Lotta Ländell
047074 91 90
Jessica Karlsson
040-430314
Anna Werling
0526-405 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KappAhl
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 januari 2021
  • Ansök senast: 7 februari 2021

Besöksadress

Box 303
None

Postadress

Box 303
Mölndal, 43124

Liknande jobb


23 december 2024

22 december 2024

Content Manager (Part time)

Content Manager (Part time)

20 december 2024

Marknadsansvarig - NPA Plast

20 december 2024