OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Straumann Group - a leading company in the dental industry well known for innovations and quality. By cooperating with partners and offering internationally recognized brands to our customers, we promote the development of digital dental care. Straumann Group stands for a culture that promotes creativity and learning and with a global reach; we can help improve dental care worldwide.
Blev du nyfiken efter att ha läst ingressen?
Nu ska en av Straumann Groups stjärnor på Marknadsavdelningen gå på föräldraledighet och vi letar efter Dig som under ca 1 år vill ta över stafettpinnen och driva arbetet vidare.
Ditt uppdrag
Som Digital Marketing Specialist kommer du tillsammans med det nordiska marknadsteamet fortsätta att utveckla Straumann Groups digitala närvaro i Norden. Digitala kampanjer, Lead Automation, social media, digitalt marknadsmaterial och ett intresse för att mästra våra många plattformar kommer att vara en stor del av din arbetsdag. Du kommer även att ansvara för att skapa och leverera marknadsföringsmaterial i linje med den nordiska strategin samt utveckla och genomföra kommunikationsstrategin i viktiga kanaler med fokus på den digitala marknadsföringen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att:
• Planera, genomföra och följa upp marknadsföringskampanjer och aktiviteter baserade på den nordiska marknadsaktivitetsplanen,
• I samarbete med övriga stakeholders driva implementering av produktlanseringsaktiviteter
• Skapa marknadsförings- och säljstödmaterial såväl digitalt som print
• Ansvara/delansvara för nordiska kongresser: planera, leverera och följa upp
• Ansvara för digitala nyhetsbrev och inbjudningar
Känner du igen dig:
• Strukturerad
• Lösningsorienterad med en ”can do-attityd”
• Starka projektledaregenskaper
• Teamorienterad och relationsbyggande
Dina skills:
• Kandidatexamen i marknadsföring och/eller företagsekonomi eller motsvarande
• Minst 2-3 års arbetslivserfarenhet av liknande arbete i en nordisk/internationell miljö
• Vass kommunikatör som engagerar
• Dokumenterad erfarenhet och kunskap om digital marknadsföring (sociala mediekanaler) samt webbplattformar och dess relaterade IT-verktyg (InDesign med mera)
• Flytande i tal och skrift i både svenska och engelska, och med fördel gärna något av de nordiska språken
Om Straumann GroupStraumann Group är ledande inom sin bransch och erbjuder dig förmånen att arbeta i ett tight och ambitiöst lokalt team samtidigt som Du har kraften av ett globalt bolag i ryggen. Din arbetsplats blir i attraktiva lokaler i natursköna Krokslätts Fabriker. Läs gärna mer om bolaget här
När du blir en av oss
Som konsult hos KIMM/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos KIMM/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Vi är också måna om att du som konsult känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här.
Wise Professionals är rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder hållbara konsult- och rekryteringslösningar. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Våra värdeord – nyfiken, modig och proffsig – är något som genomsyrar hela vår verksamhet. Idag finns vi i Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund. KIMM är ett affärsområde inom Wise Professionals som arbetar specialiserat med rekrytering och konsultuthyrning inom marknad & kommunikation. Erfarna specialister med bakgrund från branschen matchar bland annat marknads- och kommunikationschefer, Social Media Managers och UX-designers.
Nyfiken på att veta mer?
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag kommer är Konsultchef Anette Hartlin, anette.hartlin@wise.se och Konsultchef Stephanie Grammenidis, stephanie.grammenidis@wise.se.
Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation.
Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Vi ser fram emot att höra från dig!