OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Zoovillage är sedan 1998 en av Sveriges första e-handelsbutiker som säljer kläder, skor och accessoarer från välkända varumärken online. Vi är auktoriserade återförsäljare av hundratals varumärken och riktar oss i första hand mot de skandinaviska marknaderna. Hos oss kommer du arbeta med produkter från varumärken som Axel Arigato, Adidas, J.Lindeberg, Rodebjer, By Malene Birger, Polo Ralph Lauren och många fler.
Nu söker vi en målinriktad och lösningsorienterad marknadskoordinator som ska driva våra marknadsföringskampanjer och producera innehåll i text och bild. Du kommer att få vara en del av en nytänkande och expansiv organisation som befinner sig på en spännande resa. Med placering i bolagets kontor i centrala Stockholm kommer du att ha en bred och utvecklande roll inom online-marknadsföring, med fokus på säljkampanjer och innehållsproduktion för våra webbsajter och marknadsföringskanaler.
För att trivas i den här rollen tror vi att du brinner för digital marknadsföring, att du gillar att ta för dig och är van att driva dina arbetsuppgifter framåt självständigt. Du har förmåga att se ett helhetsperspektiv samtidigt som du har känsla för detaljer. Du har erfarenhet av Adobe Creative Cloud-program som Photoshop, InDesign och Illustrator. Du skriver med lätthet säljande och informativa texter på svenska och engelska för olika kanaler som webb och e-mail, och ska tidigare arbetat med nyhetsbrev och CMS. Du bör ha erfarenhet av att arbeta inom e-handel och ett intresse för mode och textil är såklart ett stort plus! Då du arbetar nära dina kollegor ser vi att du har lätt för att samarbeta och trivs i en roll med flera sociala kontaktytor.
Arbetsuppgifter:
- Din huvudsakliga uppgift är att driva försäljning och skapa tillväxt online på samtliga marknader
- Producera och genomföra kampanjer för att driva trafik i samtliga kanaler
- Skapa bästa möjliga konvertering, merförsäljning och återköpsfrekvens
- Ansvar för att producera nyhetsbrev, utskick och hantera kundsegmenteringen
- Löpande optimera och följa upp kampanjer
- Löpande skapa och uppdatera innehåll för startsidor, landningssidor och varumärkessidor
- Ansvara för att samtlig information i alla kanaler är aktuell mot kund och anpassad till samtliga marknader
- Ansvara för att websiten är sökmotoroptimerad
Vi ser gärna att du har:
- Relevant utbildning och minst 2 års arbetslivserfarenhet från liknande roller
- Erfarenhet av e-handel inom detaljhandel/mode
- Erfarenhet av annonsering i Google, Meta och TikTok och andra sociala kanaler
- Du ska ha god erfarenhet från att arbeta i Microsofts Office-program
- Mycket goda kunskaper i program för hantering av nyhetsbrev samt CRM
- Mycket goda kunskaper i Photoshop och liknande program
- Tidigare erfarenhet av SEO
- Goda kunskaper i Google Analytics
- Grundläggande förståelse för html och CSS
- Erfarenhet av och kunskap om att redigera, filma och fotografera är meriterande
- Svenska - flytande i tal och skrift är ett krav
- Engelska - flytande i tal och skrift är ett krav
- Ett stort intresse för mode, varumärken och e-handel!
Vi söker dig:
- Som är noggrann och strukturerad i ditt arbete
- Som drivs av att utveckla och effektivisera processer/flöden
- Som trivs i en miljö med ”ordning och reda”
- Som är lösningsorienterad och har goda kommunikativa förmågor
- Som gillar att arbeta i små organisationer och ta eget ansvar
- Som är en ”doer” och inte lämnar arbetsuppgifter åt slumpen
- Som är engagerad och flexibel
Arbetstid: Heltid med normala kontorstider
Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse
Lön: Fast lön
Typ av anställning: Vikariat i minst ett år med provanställning. Goda möjligheter till fast anställning efter vikariat.
I din ansökan till oss är det viktigt att du skickar med ditt CV, personligt brev samt löneanspråk.