Digital Marketing Specialist - Paid Search

Digital Marketing Specialist - Paid Search

Arbetsbeskrivning

Vår kund som är en digital marknadsbyrå ska nu förstärka sitt team Digital Marketing och vi hjälper dem att hitta nästa talang som ska bidra till deras verksamhet och skapa värde för deras kunder. Vi letar efter en digital hjälte med intresse för Paid Search och som är duktig på att arbeta med Google Ads & SEM.

Vår kund är nu på jakt efter en Digital Marketing Specialist som är digitalt kunnig och har ett stort brinnande intresse för marknadsföring. Kan det vara du?

Rollbeskrivning
Vi föreställer oss att du är en digital kunnig person med ett stort intresse för marknadsföring som vill vara med på deras tillväxtresa som de har framför sig.

I rollen som Digital Specialist kommer du att arbeta med data-driven marknadsföring i alla möjliga former. De tjänster som de erbjuder för sina kunder skiljer sig mycket eftersom varje kund är unik men de arbetar alltid hårt för att leverera bra resultat. Du kommer främst att arbeta med områden som Paid Search, men även med SEO, Paid Social, Programmatic Display & Video. Här kommer du att planera, ställa in, övervaka och optimera digitala marknadsföringsinsatser.

Ansvarsområden:
- Utforska, skapa, hantera och analysera kampanjer i Paid Search och i många fall: Paid Social och Programmatic Display & Video. Inklusive arbete med kontinuerlig optimering.
- Bygga instrumentpaneler och presentera resultat & insikter för kunder.
- Observera förändringar och innovationer i branschen för att omvandla dessa insikter till strategiska initiativ och nytta.
- Utbilda nya teammedlemmar inom Paid Social och andra områden inom digital marknadsföring.


Kvalifikationer
För att lyckas i denna roll behöver du ha minst 12 månaders arbetslivserfarenhet inom området digital marknadsföring och främst inom Paid Search. Du bör även ha några års erfarenhet och genuint intresse för Google Ads och SEM.

Vidare bör du ha goda kunskaper i Excel eller liknande program och vi ser gärna att du har någon utbildning inom digital marknadsföring, statistik, ekonomi eller likvärdigt.

Det är ett stort plus om du har erfarenhet av Paid Social eller kunskaper inom JavaScript, men det är inget krav utan endast meriterande för denna roll.

I denna roll bör du ha flytande kunskaper inom svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Om vår kund
Vår kund är en marknadsbyrå, full av specialister, som fokuserar på digital tillväxt genom optimerad marknadsföring. Deras tjänster inkluderar digital marknadsföring (ägda och köpta medier), Measurement & Analytics, Conversion Rate Optimization, Growth Advisory med mera.

Deras vision ärr att alltid vara proaktiva - de anser att en nära tvåvägskommunikation är en viktig framgångsfaktor. Vår kund är experter och ska alltid sträva efter att tillföra mer värde än vad som förväntas av dem och sträva efter att ses som en del av deras kunds team, inte som en extern byrå. De kommer att komma dit med proaktivitet och intresse samtidigt som de ständigt utvecklar sin egna kompetens.

Idag finns tre avdelningar hos vår kund:
- Digital Marketing (din avdelning)
- E-commerce Optimization (du kommer att arbeta nära detta team)
- Digital Growth Advisory (du kommer att ha ett nära samarbete med detta team i olika projekt)


Skicka in in ansökan redan idag!
Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ort: Stockholm

Start: Enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid och anställning är tillsvidare hos vår kund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: GOAT Accelerate
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 juni 2022
  • Ansök senast: 10 december 2022

Liknande jobb


Fundraising content manager/Projektledare insamling

Fundraising content manager/Projektledare insamling

24 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

22 december 2024