OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du grym på digital marknadsföring och vill jobba med allt som hör därtill, t.ex. leads scoring, webboptimering, nurturing-kampanjer, email-marketing och analysera kunders köpmönster med fokus på leadsgenerering och MROI? Men också sökmotoroptimering, sociala medier och e-handel (B2B)? Då kan denna tjänst passa dig perfekt!
Som Digital Marketing Specialist inom FMC jobbar du verksamhetsnära och driver vår digitala närvaro framåt för alla våra globala varumärken och tillsammans med våra lokala affärsenheter och då med särskilt fokus på ett av våra marknadsledande varumärken KALLER. Du är delaktig i vidareutvecklandet av våra strategier och målsättningar för våra digitala kanaler samt ansvarar för att de följs och stöttar försäljningen. Vidare ansvarar du för uppföljning, analys och rapportering av digitala aktiviteter för att ständigt förbättra och arbeta med att automatisera aktiviteter. Du säkrar att våra digitala marknadsföringskanaler är effektiva verktyg för att stödja säljorganisationen i deras arbete och samtidigt stärka varumärkets position på den globala marknaden. I tjänsten ska du även bistå våra lokala affärsenheter i digitala marknadsföringsfrågor och kravställa mot externa partners både centralt och lokalt. Placeringsort för tjänsten är Tranås och du rapporterar till FMC Head of Marketing.
Vi söker dig som har högskole-/universitetsexamen inom Digital Marknadsföring samt 5 års erfarenhet eller mer i en internationell miljö, inom digital målgruppsanpassad marknadsföring (B2B) med fokus på webboptimering, nurturing, e-mail marketing, konvertering, och leadsgenerering. Du har goda kunskaper i att planera, genomföra och analysera utfall av digitala marknadsaktiviteter och är van vid att fatta datadrivna beslut och mäta framgång i MROI. Du har även erfarenhet av både strategiskt och operativt arbete med digitala medier samt de digitala plattformar som används för leadsgenerering & marketing automation. De verktyg som vi dagligen jobbar med är Googles analys- & rapportverktyg, Salesforce (CRM), Pardot (Email-marketing), EPIServer (CMS), Adobe Create Suite, samt Inriver (PIM).
Du besitter även baskunskaper inom content-produktion och kan producera innehåll för digitala kanaler i form av copy, bild, grafik och gärna även enklare rörligt material. Som person är du en driven och kommunikativ lagspelare som trivs med att självständigt driva projekt, lösningsfokuserad och van vid att jobba mot och hålla deadlines. Flytande tal i engelska och mycket god engelska i skrift är ett krav. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Ta chansen att söka till en roll där du får vidareutveckla ett marknadsledande varumärke globalt och vara en del av det dynamiska team som arbetar med att utveckla FMC inom det digitala området.
I denna rekrytering samarbetar vi med Ny Position som arbetar med rekrytering av ledande befattningar och specialister. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jeanette Boström eller Annika Quennerstedt på 0140-300 25. Du söker tjänsten via www.nyposition.se, registrerar ditt CV och kopplar din ansökan till tjänsten. Vi önskar din ansökan senast den 10 december.
Barnes FMC develops, manufactures and markets Force & Motion Control solutions for industrial applications including sheet metal forming, suspension for heavy duty off-road vehicles and other niche applications. Strömsholmen AB is the main facility within Barnes FMC, which is a Strategic Business Unit within Barnes Group Inc. (NYSE: B). Barnes FMC has about 700 employees in twelve countries with own production and assembly in Sweden, UK, China and North America, as well as distributors in more than 46 countries. Strömsholmen AB was founded in 1876 and for over 140 years we have originated from Tranås, Småland, midway between Jönköping and Linköping. Barnes FMC is in a growth mode with a very strong profitability. Read more about Barnes at www.barnesgroupinc.com