Digital marketing specialist till Bisnode Dun & Bradstreet

Digital marketing specialist till Bisnode Dun & Bradstreet

Arbetsbeskrivning

Om rollen
Som Digital Marketing Specialist hos Bisnode Dun & Bradstreet är din huvuduppgift att driva digital tillväxt i form av webbplats/SoMe-trafik/engagemang och leads inom affärsområdet Finance. Du sköter planering, uppsättning, optimering och uppföljning av kampanjerna. Du kommer ansvara för den dagliga kontakten med våra byråer samt arbeta nära andra digitala specialister i ett nordiskt digitalt marknadsteam. Vi har ett flexibelt arbetssätt där vi mestadels jobbar hemifrån men ser till att vara på kontoret 1-2 gånger i veckan och då tillsammans med de andra i teamet.

Exempel på arbetsuppgifter
* Ingå i GTM-teamet för Finance där du arbetar tätt tillsammans med bland annat säljledare och produktägare för att gemensamt ta fram aktiviteter som stöttar de övergripande affärsmålen.
* Planera kampanjer och aktiviteter tillsammans med teamet och se till att nå rätt målgrupp med rätt budskap samtidigt som du använder budgeten så effektivt som möjligt i alla kanaler
* Beställare och kravställare av kampanjer och material hos publicist och byråer
*Ta fram strategier för hur kampanjer ska tas ut i respektive kanal såsom sociala medier, SEM, video och display kopplat till målsättningar.
* Sätta upp tydliga KPI:er och löpande arbeta datadrivet med optimering av pågående kampanjer för att nå bästa möjliga resultat.
* Följa upp, analysera och dra lärdomar av kampanjresultat samt dela insikter internt i en ständig jakt på förbättringar.
* Projektleda marknadsaktiviteterna för att få ut dom på nordiska marknader med stöd av marknadsansvariga på de lokala marknaderna.

För att lyckas i rollen ser vi att du har:
* En relevant utbildning och några års erfarenhet av en liknande tjänst
* Erfarenhet av arbete med konvertering, dataanalys och optimering
* Du har en god inblick i Google och Facebooks annonsprodukter och har en förståelse för hur du kan använda dig av tex. programmatic, display, retargeting, video och direktkommunikation
* Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska

Om dig
För att trivas i rollen och i teamet ser vi att du är en driven doer med en mycket god samarbetsförmåga. Du är framåt och tar ägandeskap för ditt eget arbete samtidigt som du trivs i en föränderlig miljö och att arbeta med många kontaktytor. Du är kreativ och initiativrik samtidigt som du brinner för analys och optimering.

Övrig information
Tjänsten är ett konsultuppdrag. Du kommer bli anställd av Upgraded People och uthyrd till vår kund. Uppdraget sträcker sig till 15 augusti 2023 med start så snart som möjligt. Möjlighet till förlängning finns för rätt person.

För frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Isabelle Flygelholm på isabelle.f@upgraded.se.
Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Upgraded
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 mars 2022
  • Ansök senast: 25 april 2022

Besöksadress

Lillsjöraden 22
None

Postadress

Lillsjöraden 22
Jönköping, 55320

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024