Digital Marketing Specialist till Expressen Lifestyle

Digital Marketing Specialist till Expressen Lifestyle

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en självgående och strukturerad Digital Marketing Specialist till Expressen Lifestyles Egna kanaler-team, som är ett av flera marknadsteam inom Bonnier News. Du kommer att jobba i ett team där det händer grejer! Vi har ett högt tempo som det senaste året varit med och lanserat nya paket som “Expressen Premium Max” och “+Allt”.

Om oss

Vi erbjuder en kreativ och dynamisk miljö där du får jobba med ett av Sveriges största nyhetsvarumärken Expressen, samt populära magasin såsom Damernas Värld, Allt om Mat och Amelia och med den senaste tekniken. Goda utvecklingsmöjligheter, högt tempo och en vilja att testa nya saker präglar vår kultur. Vi erbjuder en dynamisk och kreativ miljö där vi värnar det fria ordet genom att skapa förutsättningar för oberoende journalistik genom våra affärer.

Dina arbetsuppgifter

Som digital specialist inom marknad är du ansvarig för att skapa, implementera och följa upp digitala marknadsaktiviteter för att konvertera nya prenumeranter till Expressen Lifestyles produkter: Expressen Premium, Premium Max, Expressens Papperstidning, Arcy och våra magasin.

-
Initiera och optimera digitala marknadsföringsaktiviteter för att nå teamets budget.

-
Säkerställa planering, genomförande och analys av marknads- och försäljningsaktiviteter i nära dialog med medlemmarna i ditt team.

-
Ansvar för att ta fram material och teknisk uppsättning av kampanjer.

-
Följa riktlinjer och lagstiftning samt hålla sig uppdaterad på Best Practice inom Bonnier News.

-
Samverka med andra team och stakeholders för att säkerställa samarbete och goda resultat.

-
Nära samarbete och dialog med Expressens nyhetsredaktion, driva optimering av kampanjer och ta fram kampanjidéer som grundar sig i vår journalistik.


Vem är du?

För att trivas hos oss och vara framgångsrik i din roll behöver du vara en riktig lagspelare samt vara en "doer" med god förmåga att självständigt strukturera ditt arbete, du är flexibel och är van vid att arbeta i en ständigt förändrande och utvecklande miljö där det händer mycket. Vi värderar personliga egenskaper högt och ser att du som person är en god kommunikatör, relationsskapare och prestigelös. Du kommer att arbeta nära våra redaktioner och kommer behöva hantera snabba puckar där du behöver kunna prioritera.

Din erfarenhet

-
Relevant högskoleutbildning till exempel ekonomi, marknadsföring, kommunikation eller motsvarande.

-
Minst 2 års erfarenhet av självständigt arbete inom digital marknadsföring som innefattar:

-
Erfarenhet från marknadsföring och kundsegmentering.

-
Erfarenhet av kampanjuppföljning och analys.

-
Erfarenhet av kundbearbetning antingen av nya kunder eller befintliga.

-
Gedigen erfarenhet av försäljning inom B2C.



-
God förmåga att kunna arbeta både självständigt och i team samt medverka i projektgrupper.

-
God förmåga i svenska och engelska i tal och skrift


Meriterande

-
Erfarenhet av Salesforce som CRM-system eller Salesforce Marketing Cloud.

-
Redaktionell bakgrund eller erfarenhet.


Övrig information

Tjänsten är ett föräldravikariat på 11 månader.

Du kommer att jobba på Bonnier News och tillhöra Expressen Lifestyles team Egna kanaler som ingår i domänen Nya kunder, och ingå in kompetensgrupp Marknad. Tillsammans sitter vi i ”Tidningshuset” på Gjörwellsgatan 30, Kungsholmen i Stockholm.

Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan!


Som Nordens största medieföretag hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Local har vi även ett stort lokalt engagemang - från Sydsvenskan i söder till Örnsköldsviks Allehanda i norr. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat m.fl. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre - som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen.

På Bonnier News värdesätter vi att våra medarbetare har olika erfarenheter och perspektiv. Jämställdhet och inkludering är prioriterade frågor hos oss och ett av fyra bärande fokusområden i vår hållbarhetsstrategi. Vi vill skapa ett öppet klimat på våra arbetsplatser och strävar efter att hitta talangfulla medarbetare som vidgar våra perspektiv och hjälper oss att bidra till ett mer inkluderande samhälle. Detta genom journalistik och tjänster som är ännu mer tillgängliga för fler. Vi hoppas att även du vill bidra till detta!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bonnier News
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 mars 2023
  • Ansök senast: 29 mars 2023

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024