OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos det globala martech bolaget Foundry får du använda din analytiska förmåga för skapa relevanta insikter och rekommendationer åt världens största teknik- och mediaföretag. Som Digital Marketing Specialist kommer du att ansvara för leveransen av digitala marknadsföringskampanjer på den nordiska marknaden och bidra med skräddarsydda digitala strategier!
OM FOUNDRY
Foundry är den del av IDG som är världens ledande företag inom techmedia, event, data och marknadsföringstjänster och verkar i skärningspunkten mellan media och marknadsföringsteknik (martech). De påverkar de mest kraftfulla IT-köparna i världen - från ledande IT-beslutsfattare till techentusiaster och alla däremellan.
Med sin verksamhet i 97 länder har IDG sitt säte i Boston, med flera medarbetare i USA och Storbritannien, men även på andra håll i världen. I Stockholm arbetar 60 medarbetare på kontoret vid Medborgarplatsen.
DU ERBJUDS
- En internationell miljö i ett spännande företag med stor tillväxt
- Både lokala och globala utvecklingsmöjligheter
- En inkluderande och stöttande arbetsplats med högt tempo i kombination med en arbetsplatskultur som belönar och uppmärksammar prestationer
OM ROLLEN
Som Digital Marketing Specialist blir du en del av ett globalt team som skapar digitala marknadsföringskampanjer och insikter för världens största teknik- och mediaföretag. Du kommer självständigt att ansvara för den nordiska marknaden och analysera resultat från digitala kanaler i syfte att bidra med relevanta insikter och rekommendationer till kunderna.
Utöver detta är du ansvarig för paid social-leverans (genom produkten SmartAds), placera annonser i nyhetsbrev, pay per click-marknadsföring och andra betald-media-taktiker för att driva trafik. I rollen kommer du också att arbeta med företagets globala Head of Organic Social för lokalt utförande av organic social (genom produkten shout outs), influencer marketing och crowdsourcat innehåll.
ANSVARSOMRÅDEN
- Producera rapporter och analysera resultat från digitala kampanjer
- Skapa överskådliga rapporter som presenterar komplex data skräddarsytt för både kunder och företagsledning, så väl som för Foundrys interna team och ad hoc-förfrågningar
- Arbeta nära det redaktionella teamet för att inkludera sponsrade placeringar i nyhetsbrev (inkluderar inte copy-arbete)
- Ansvara för leveransen av paid social-kampanjer och skriva copy till sociala medier
- Bidra med nya initiativ gällande affärsutveckling och nykundsanskaffning genom analys och digital strategi
- Assistera med produktoptimeringar (e-nyhetsbrev, display-media, ABM-lösningar etc.)
VI TROR ATT DU HAR
- 3 års arbetslivserfarenhet inom digital marknadsföring
- Kunskap i Google Analytics och Meta Business Suite / Facebook Ads Manager
- Flytande svenska och utmärkta engelskakunskaper
DET ÄR ETT EXTRA PLUS OM DU HAR
- Erfarenhet från tech- eller mediabranschen
- Kunskap i Sprinklr
- Arbetat i ett BI-verktyg, t.ex DOMO
SOM PERSON ÄR DU
Självgående, detaljfokuserad och har en grym analytisk förmåga. Du trivs i en föränderlig miljö och kan arbeta både i team och nära dina kunder. Du har utöver det en mycket god kommersiell förståelse!
ÖVRIGT
- Start: Omgående
- Placering: Magnus Ladulåsgatan 65, Stockholm
- Omfattning: Heltid, tillsvidare
- Hemsida: (https://www.idg.se/)