Digital Marketing Specialist till Holmen Paper

Digital Marketing Specialist till Holmen Paper

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Till Holmen Paper Marketing & Communications söker vi dig som vill vara med och stötta vår affär genom att utveckla och optimera den digitala kundresan. Låter det som en spännande utmaning? Sök då tjänsten!
Vi vill skapa en hållbar framtid, genom att tillverka morgondagens pappersprodukter. Vi tror att papper har en central roll i att möjliggöra minskade koldioxidutsläpp och cirkulära affärer.
Holmen Paper arbetar mot en global marknad med egna säljkontor i Europa och agenter över hela världen. Inom affärsområdet arbetar ca 800 personer fördelat på centrala staber, försäljningsorganisation och två pappersbruk. I moderna lokaler mitt i Norrköping finns Holmen Papers huvudkontor. Här är vi drygt 60 medarbetare som sitter i vackert belägna lokaler vid Strömmen i centrala Norrköping med bara några minuters promenad till resecentrum.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som Digital Marketing Specialist ansvarar du för vår prospect-to-lead-process. Du arbetar kontinuerligt med att analysera och optimera konverteringen i våra digitala kanaler och du säkerställer processer för en sömlös kundupplevelse. Hela vägen från första kontakten fram till överlämningen till sälj.
Du är affärsområdets representant i koncerngemensamma förvaltningssamarbeten gällande webb och CMS och projektleder utveckling av ny funktionalitet för Holmen Papers räkning. Du ingår även i ett team inom Holmen Paper där du erbjuds ett fritt och varierande arbete mot gemensamt uppsatta mål. Tillsammans jobbar ni med kontinuerliga förbättringar och utbyter proaktiva idéer för att utveckla kundupplevelsen.
Dina arbetsuppgifter innebär bland annat:

- Driva och vidareutveckla prospect-to-lead processen
- Analys och utvärdering av digitala kanalers prestation
- Optimera konvertering utifrån statistik och besökarbeteenden
- Driva löpande förvaltningsfrågor gällande CMS och Marketing automation-system
- Projektledning
- SEM-annonsering.

Din profil

Du som söker har ett stort intresse för affärer och bra kundupplevelser. Du har en naturlig förmåga att lägga upp ditt arbete på ett strukturerat och organiserat sätt. Som person gillar du att lyfta proaktiva förbättringsförslag och lägger mycket tid och energi på att utveckla och implementera utvecklingspunkter. Du besitter en självständig förmåga att driva projekt från start till slut och inkluderar ditt team på vägen. Du har en god analytisk förmåga, ser helheten och gillar att arbeta mot högt uppsatta mål.
Vi lägger stor vikt vid din personliga potential men för att lyckas i rollen behöver du ha:
- Högskoleutbildning kandidat inom marknadsföring, grafisk design eller kommunikation.
- Minst 3 års tidigare erfarenhet av en digital marknadsroll med operativa och strategiska inslag som online specialist, webmaster, digital marketing specialist, conversion manager eller liknande.
- Erfarenhet av arbete på digitala plattformar och CMS som exempelvis Optimzely.
- Erfarenhet av att självständigt driva projekt från start till slut genom att följa upp, rapportera samt hålla tidplan och budget.
- Erfarenhet av att ha jobbat med analys och konverteringsoptimering av digitala kanaler, exempelvis UX, tracking, monitoring eller liknande.
- Erfarenhet av att arbeta i marketing automation system som Hubspot eller liknande.
- Erfarenhet av och förståelse för grafisk formgivning och textproduktion.
- God förmåga att använda datorn som arbetsverktyg och god kunskap i Officepaketet.
- God kunskap i svenska och engelska i tal och skrift.
- God kunskap i CMS och CRM-system.
- God kunskap i Adobe Creative Tools.

Ansök redan idag!

Ansökan


Detta är ett samarbete mellan Holmen Paper Marketing and Communications och Unik Resurs i Sverige. Vi hjälper Holmen med urvalet i denna process som sker löpande under ansökningsperioden.
Sök tjänsten genom att klicka på ”ansök” och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta: Karolin Loström, karolin.lostrom@unikresurs.se, 072-147 92 36.
Vi kommer i urvalet att nytta personlighetstester. Du kommer också att tidigt i urvalet få del av och svara på hur du anser dig möta de skallkrav och meriterande aspekter som finns för tjänsten avseende utbildning, erfarenhet och kunskap.
Ansök till tjänsten redan idag!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2022
  • Ansök senast: 21 juni 2022

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


20 november 2024