OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Outl1.se (Arc E-commerce AB) är ett av Sveriges största och snabbast växande e-handelsföretag med en tillväxt över ca 500% sista åren. För att fortsätta vår starka tillväxt mot målet att bli den ledande aktören inom hem-, fritids- och trädgårdsprodukter på den svenska marknaden har vi beslutat att göra ytterligare satsningar i vår digitala marknadsföring.
För att leda dessa satsningar är vi nu på jakt efter en Digital Marketing Specialist.
Vi erbjuder
- Ansvar för ett Google Ads-konto med flera miljoner kronor i månadsbudget och möjlighet att göra stor påverkan på resultatet
- En plattform som på årsbasis har ca ~30 miljoner besökare
- Möjlighet till direkt mentorskap av bolagets VD
- Möjlighet driva verksamhetens fortsatta digitala utveckling med stor frihet att testa saker
- Möjlighet att växa inom kanaler som t.ex. Paid Social, Email Marketing, Criteo med mera
- Tillgång till en bred portfölj av verktyg (GA 360, BigQuery m.m.) och intern expertis från BHG:s centrala Online-team
- Flexibilitet kring var jobbet utförs efter första 6 månaderna då närvaro på kontoret förväntas
Vi är på jakt efter dig som har
- Gedigen erfarenhet av digital marknadsföring, gärna 3+ år SEM-erfarenhet med särskilt fokus på Google Ads samt även erfarenhet av Facebook Ads, Bing Ads och Email Marketing
- Ett affärstänk i allt du gör
- Stark analytisk förmåga
- Ett starkt driv att alltid vilja förbättra och utveckla
- Förmågan att vara snabbfotad och omgående kunna implementera affärsbeslut
- Förmågan att ta ägarskap end-to-end
Om tjänsten
Som Digital Marketing Specialist hos Arc E-commerce ansvarar du för att driva och optimera den löpande marknadsföringen. Du erbjuds en bred och utvecklande tjänst som omfattar att skapa, publicera, optimera och analysera både kampanjer och löpande marknadsföring till valda målgrupper. Du är alltid nära kärnan i affären och letar ständigt efter nya sätt att driva trafik, öka konvertering och på bästa möjliga sätt bearbeta kundbasen. Du grundar dina beslut på data.
Rollen Digital Marketing Specialist innebär att du arbetar nära företagsledningen inkl VD, Head of IT and SEO optimisation och Head of Content. För att trivas i denna roll krävs det att du är beredd på att arbeta på såväl operativ som strategisk nivå. Du har ett affärstänk och kan omvandla ditt strategiska tänkande till handling. Du trivs i roller som innebär ett stort ansvarstagande och har en positiv inställning där du ser möjligheter i stället för hinder. I ditt marknadsföringsarbete är du kreativ, självgående och har hög genomförandegrad.