Digital Marketing Specialist - VIKARIAT

Digital Marketing Specialist - VIKARIAT

Arbetsbeskrivning

Som Digital Marketing Specialist kommer du att arbeta med ansvar, koordinering och analys av aktiviteter inom digital marknadsföring. Målsättningen är att hitta kommunikationsvägar och genomföra aktiviteter som leder till ökad trafik och försäljning men också att använda digital marknadsföring för ökad kännedom och preferens för JULA som varumärke.  


Det här gör man som Digital Marketing Specialist 


Som Digital Marketing Specialist kommer du att arbeta med JULAs marknadsföring inom digital inriktning. I första hand kommer du att arbeta med köpta medier så som sökordsmarknadsföring, paid social samt displayannonsering. Din roll innefattar även att planera aktiviteter som stöttar JULAs marknadsplan i form av olika digitala initiativ. Du kommer att arbeta med uppföljning, mätning, analys och rapportering av digitala aktiviteter samt samarbeta med externa leverantörer inom området. 


Du kommer att ingå i ett mindre team på marknadsavdelningen med fokus på mediaköp och rapporterar till Media Manager. 


Det här är din bakgrund och dina erfarenheter 


Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med framgångsrika satsningar inom digital marknadsföring. Du har kunskap inom bl.a. SEM, SOME, CRO och displayannonsering. Du har kunskap och erfarenhet av vilka verktyg som finns för att optimera arbetet och ett stort intresse av att följa upp, mäta och analysera resultaten av genomförda aktiviteter. Du har ett genuint intresse av att hålla dig välinformerad och uppdaterad på trender inom digital marknadsföring. 


Arbetet har analytiskt fokus vilket kräver att du har en utmärkt förmåga att sammanfatta data till analyser och slutsatser, både för vidare optimering av aktiviteter och för presentation till andra delar av organisationen. Du har god ekonomisk förståelse och har avancerade kunskaper inom Excel, Google Ads och Google Analytics. Meriterande om du har kunskaper om andra verktyg som ex. Facebook Business manager, Google Campaign manager.


​Du har relevant akademisk utbildning inom Marknadsföring/Business Administration/Ekonomi. 


​Det här är du som person 


Du är initiativrik, pådrivande, teknikintresserad, kreativ, analytisk och har ett oberoende sätt att arbeta där du kontrollerar arbetsprocessen från början till slut. Du har en god förmåga att prioritera och utföra ett korrekt arbete. Du reagerar snabbt på ändrade förhållanden och har lätt för att komma på idéer för hur man handskas med nya utmaningar. Du är en självdisciplinerad och välorganiserad person och presterar resultat med god kvalitet. 


​Bra att veta 


Tjänsten är ett vikariat med start nu i april till april 2024. Tjänsten har en kombination av distansarbete samt arbete på JULAs huvudkontor i Skara, Sverige. 


Så här söker du 


Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, intervjuer sker löpande. Vid frågor om tjänsten kontakta Noah Lindgren via noah.lindgren@jula.se eller Amanda Björndahl via amanda.bjorndahl@jula.se 


Sista ansökningsdag för tjänsten är den 2023-03-12

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jula AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2023
  • Ansök senast: 12 mars 2023

Liknande jobb


23 december 2024

23 december 2024

22 december 2024

Content Manager (Part time)

Content Manager (Part time)

20 december 2024