OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Digital Marknadsansvarig
Göteborgs Symfoniker AB består av ca 170 anställda, varav 109 orkestermusiker och 12 korister, och är ett av Västra Götalandsregionens helägda dotterbolag. Göteborgs Symfoniker, Sveriges Nationalorkester, har som mål att positionera sig som en av världens främsta symfoniorkestrar. Till sitt förfogande har Göteborgs Symfoniker ett unikt hus, Göteborgs Konserthus, berömt för sin fina akustik och arkitektur.
På grund av en föräldraledighet söker vi nu en Digital Marknadsansvarig för ett vikariat på 1 år, med goda möjligheter till förlängning.
ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten är förlagd till marknadsavdelningen som har det övergripande uppdraget att marknadsföra konserter, öka försäljningen, stärka bolagets varumärken och öka tillgängligheten för en bred publik där Göteborgs Symfoniker och Konserthus tar en tydlig plats i nöjes- och kulturutbudet.
Rollen som Digital Marknadsansvarig ingår i kommunikationsavdelningens inhouse-team. Gruppen arbetar tätt och flexibelt med kampanjer och always on-kommunikation, med utgångspunkt i en övergripande marknadskommunikationsplan.
Som Digital Marknadsansvarig är ditt uppdrag att optimera och utveckla Göteborgs Symfonikers, Göteborgs Konserthus och GSOplays digitala närvaro i samverkan med övriga kolleger på avdelningen. Du driver den digitala utvecklingen framåt för att förbättra kundresan, förhöja kundupplevelsen och att öka konverteringarna online.
Särskilda ansvarsområden i tjänsten:
• Initiera och förbättra kampanjer och kommunikation online, tex i GoogleAds, sociala medier, nyhetsbrev och displaynätverk
• Marketing Automation
• Arbete i och utveckling av customer database-plattformen Markethype
• E-postmarknadsföring: utveckling, planering och produktion
• Hemsida: utveckling och förvaltning, analys, kampanjsidor, konvertering, spårning mm för att säkerställa funktion, affärsnytta och starka kundvärden
• SEO/SEM
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är kreativ och nyfiken, analytisk och strategisk. Du arbetar proaktivt och vill ständigt utveckla marknadskommunikationen med målet att få fler att ta del av det utbud som Göteborgs Symfoniker AB erbjuder.
Du har en relevant högre utbildning inom marknad och kommunikation och minst tre års erfarenhet från en marknads-/inhouseavdelning/byrå. Du är både analytisk och operativ, och van att självständigt omvandla mål till konkret handling inom ramen för ditt uppdrag, i prestigelös samverkan med kollegerna i ditt team. Du är social och kommunikativ och har förmåga att skapa förståelse för ditt arbete och kan förankra det i organisationen. Du behöver vara strukturerad och trivas i stundtals högt tempo, med förmåga att göra prioriteringar.
Du har arbetat med e-handel, SEO/SEM, CRM, webb-publicering i ett CMS-system, Google Analytics, sociala media och nyhetsbrevsverktyg (tex Markethype).
Du har goda kunskaper i svenska och engelska, är bra på att skriva, bearbeta och anpassa texter självständigt, har en god språkkänsla och stilistisk förmåga. Du har öga för grafisk form och är van att kanalanpassa material (så som text- och bildhantering), med utgångspunkt i en övergripande grafisk manual.
Vi erbjuder dig ett arbete i en spännande miljö med ett utvecklande uppdrag där du bidrar till en positiv helhetsupplevelse av Göteborgs Symfoniker. Varmt välkommen med din ansökan!
ANSTÄLLNING
Tjänsten är ett vikariat på heltid med månadslön under 1 år, med goda möjligheter till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort Göteborg.
ANSÖKAN
Skicka in din ansökan senast 5 mars 2023.
KONTAKTUPPGIFTER
Frågor om tjänsten:
Anna Strand, anna.strand@gso.se
Facklig företrädare Unionen:
Kristian Karlstedt, ordförande
kristian.karlstedt@gso.se