OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vågar du välja att göra skillnad för Södertälje? Nu söker vi på Telge Nät en digital marknadsansvarig. Är du kundorienterad, kommunikativ och vad an att samverka? Då kan det vara dig vi söker! Vågar vi välja varandra?
Så här säger Anders Björklin, rekryterande chef om rollen: Att arbeta med kundkommunikation på Telge Nät blir du en nyckelspelare i ett kundfokuserat team, till att skapa möjligheter för Södertälje att växa och bli en hållbar stad! Beskriva alla våra styrkor och hjälpa våra kunder att göra hållbara val och förenkla deras vardag samtidigt som de får en positiv upplevelse genom hela kundresan. Allt du gör, gör du med kunden i fokus.
Arbetsuppgifter och ansvar Rollen kommer vara en del av teamet i Marknad och Kundialog, som ska hålla ihop vårt kundfokus och kommunikation. Vi ska skapa en mer kundorienterad kommunikation, till våra befintliga kunder men även kommunicera möjligheterna med att bli ny kund hos Telge Nät. Våga positionera Telge Nät.
Telge Nät ska skapa en sammanhållande och mer kundfokuserad kommunikation med mycket interaktion med våra kunder. Rollen kommer vara en del av den utveckling av våra digitala kanaler och kundsystem, men även vara länken för Telge Näts utveckling av hemsida, Mina sidor, sociala media/webb och chatt-funktioner. Rollen kommer samverka med våra systemförvaltare och behöver ha en god teknisk kunskap för att kunna krav ställa på nyutveckling av bland annat webb, CRM och Minasidor. Planering, produktion samt framtagande och spridning av Telge Näts budskap i olika kanaler och plattformar, även mässor, kundevent, seminarium osv. Proaktivt arbete med kundkommunikation och kundmöten, nätverk och organisationer.
Ha ett beställaransvar, konkretisera uppdrag och beställningar med tydliga ramar och mål med våra aktiviteter, ha ett nära samarbete med vår projektledare på Telge AB. I vissa utvecklingsprojekt även hantera projektledarroll. Skapa struktur för planering, genomförande och driva progress samt uppföljning i linje med bolagets övriga arbete.
Denna roll har ett ansvar att hålla samman budskap, inom Telge Nät och ansvara för att våra budskap kommer ut i relevanta kanaler och samarbeten internt och externt. Stärka kundresan samarbeten internt och externt.
Vi är Telge Nät Varje dag, 365 dagar om året ser Telge Nät till att kunder i och utanför expansiva Södertälje har stabil och hållbar tillgång till el, fjärrvärme, fjärrkyla, stadsnät, vatten och avlopp. Idag är vi cirka 200 medarbetare som jobbar tillsammans. På Telge Nät blir du snabbt en i gänget och det finns alltid en kollega nära till hands.
Vår önskelista Du har akademisk examen inom kommunikation, marknadsföring eller motsvarande utbildning – och gärna arbetslivserfarenhet från energibranschen. Du följer den digitala utvecklingen, löpande kring nyheter och trender som kan påverka organisationens möjligheter att nå sina mål med sin kundkommunikation. Kunskaper kring hur vi skapar en digitalkundresa, produktpaketering och kampanjer i effektiva och moderna kommunikationsvägar. Drivs av förändring och utveckling, är nyfiken, prestigelös, flexibelt, proaktivt förhållningssätt, ser möjligheter och lösningar. Trivs i en relationsbyggande roll med många kontaktytor både interna och externt samt är van vid budgetarbete- och uppföljning
Du behöver också känna igen dig i våra kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig. Bra svenska och kunskaper i Office-paketet är andra förmågor som också behövs för den här tjänsten.
Du har B-körkort, är kunnig inom foto och film samt kunskaper inom Adobe Creative Suite och nyhetsbrev och sociala medier. Office-paketet, Indesign, Photoshop, After Effects, Premiere Pro, CMS, MA-system & Nyhetsbrev
Plus i kanten Ingen är perfekt, men om du har erfarenhet av en eller flera av följande är det ett plus: SEO-kunskap. Erfarenhet att arbeta med olika former av partnersamarbeten är ett stort plus, och vi drivs ett stort miljö- och hållbarhetsarbete.
Mångfald, inkludering och trygghet Vi på Telge arbetar aktivt för mångfald och inkludering och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. En trygg och säker arbetsmiljö är vår högsta prioritet. Arbetspsykologiska tester ingår i våra rekryteringsprocesser till chefs- och specialisttjänster och vi genomför återkommande, slumpmässiga drogtester bland alla våra medarbetare.
Hör av dig idag! Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Ansök därför så snart som möjligt, och allra senast 1 mars 2023.
Ta kontakt Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor om rekryteringsprocessen? Då är det rekryterande chef Anders Björklin du ska kontakta, på 08-550 220 00. Fackliga kontaktpersoner är Robert Holm för Vision och Anders Lindgren för SACO, du når båda på 08-550 220 00.
Våga välja Telge Kom och jobba i expansiva och färgstarka Södertälje kommun! Här väntar 100 000 invånare på att du ska göra skillnad i deras vardag, och 870 medarbetare väntar på sin nya kollega. Telge är leverantören med en hel kommun som både arbetsgivare och kund. Vi är koncernen som ger det mesta av det bästa inom bostäder, fastigheter, nät, tillväxt, återvinning, hamn, inköp och science center. Som förvandlar vår vinst till Södertäljebornas, bokstavligen och dagligen, för att skapa ett bättre, smartare och mer hållbart samhälle än någonsin. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, kollegial gemenskap, bra förmåner och lean-tänk. Det är saker som våra medarbetare gillar lite extra med att jobba just hos oss.
Kontaktpersoner på detta företaget
Johan Dillman
Johan Ekwall
Peter Rohberg
08-550 222 29
Marie Rönn Salander
Johanna Göransson
Cecilia Weistrand
Lena Sköld
Mattias Omberg
+46 0855022021
Johan Fagerlund
Ylva Gustavsson