Digital marknadsförare

Arbetsbeskrivning

På Tyréns arbetar vi med samhällsbyggnad med målet att skapa bättre förutsättningar för dagens och framtidens städer. Våra skickliga ingenjörer, arkitekter och samhällsplanerare gör skillnad varje dag, inom alla våra områden. Vår organisatoriska och tekniska bredd gör att vi redan är ledande i branschen inom flera områden. Tyréns ägs av Sven Tyréns Stiftelse, en ägandeform som ger oss möjlighet att återinvestera vår vinst i forskning och innovation.
Om tjänsten

Som digital marknadsförare är du en del av Tyréns kommunikationsavdelning. Vi arbetar aktivt med våra digitala kanaler och har som mål att utveckla både arbetssätt och innehåll för ännu större effekt. Som digital marknadsförare driver du arbetet att utveckla vår digitala närvaro tillsammans med ansvarig för den strategiska externa kommunikationen. Vi är ett team på nio personer som har ett tätt samarbete i uppdraget att stärka varumärket, öka engagemanget internt och bidra till försäljning.

Hos oss arbetar du nära ledningsgrupper, chefer, uppdragsansvariga och övriga stödfunktioner. Tillsammans med kollegorna på kommunikationsavdelningen bidrar du till utvecklingen av Tyréns kommunikation och affär. Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete tillsammans med kunniga kollegor i en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö.

I rollen ingår bland annat att:


• planera, projektleda, genomföra och följa upp beslutade kommunikationsteman och innehållskampanjer.
• analysera och optimera organisk och köpt trafik i våra kanaler
• analysera och optimera innehåll och kampanjer samt använda analysverktyg för att sammanställa resultaten och effektivisera och utveckla vårt externa kommunikationsarbete.
• ansvara för att driva och utveckla Tyréns tankeledarskap, som en extern kommunikationskanal.
• vara med och utveckla våra digitala kommunikationskanaler baserat på statistik och analys.
• driva och delta i företagsgemensamma initiativ och utvecklingsprojekt inom kommunikation. 
• skriva/producera och publicera nyheter, referensuppdrag och annat innehåll för interna och externa kanaler.
• upprätta kommunikations- och marknadsplaner och ansvara för att samordna och genomföra beslutade aktiviteter.
• vara rådgivande, stödja och bidra till ökad kunskap om digital marknadsföring och innehållsmarknadsföring på kommunikationsavdelningen och i verksamheten

Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsmiljö i fina lokaler på något av våra kontor i Sverige. Hos oss har man även möjligheten att arbeta hemifrån två till tre dagar per vecka efter överenskommelse med närmaste chef. Majoriteten av medarbetarna på kommunikationsavdelningen tillhör vårt kontor i Stockholm.

Vem är du?

Vi söker dig som har:


• utbildning från högskola eller universitet inom kommunikation och marknad eller motsvarande relevant utbildning
• flera års erfarenhet av marknadsföring i digitala kanaler
• kunskap och erfarenhet av digital innehållsmarknadsföring
• erfarenhet av projektledning
• erfarenhet av kommunikationsrådgivning till chefer och medarbetare
• vana att arbeta datadrivet
• erfarenhet av att mäta, analysera och följa upp data, med fokus på konvertering
• en bra känsla för språk och design
• goda kunskaper om sociala medier, webb, och målgruppsbaserad innehållsproduktion
• erfarenhet av CMS-verktyg för webbpublicering
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska
• goda kunskaper i SEO och av analysverktyg
• god förståelse för varumärkesarbete och drivs av att sätta budskap i rörelse till olika målgrupper

Vi förutsätter att du är en god skribent som kan anpassa dina texter och innehåll till olika format, kanaler och målgrupper. Sökbarhet och användarvänlighet är naturligt för dig och du har lätt för att sätta dig in i nya system och kanaler.

Som person är du:


• nyfiken, självgående och trivs i en kunskapsdriven organisation
• intresserad av samhällsfrågor
• engagerad, initiativrik och har en ödmjuk inställning gentemot kunder och kollegor
• affärsmässig och tar ansvar för att vi tillsammans når företagets och våra kunders mål
• bra på att planera och klarar av att arbeta strukturerat även när tempot är högt
• i intresserad av att jobba på ett företag med en stark värderingsstyrd företagskultur med hållbarhet och innovation i fokus

För denna tjänst ser vi att du hanterar det svenska och engelska språket i både tal och skrift för att kunna tillmötesgå våra kunder och kollegors behov.

Ansökan

Du är hjärtligt välkommen med din ansökan! Det är bara att klicka på Ansök nere till höger. Personligt brev är inte ett krav hos oss, men kommer naturligtvis läsas om det bifogas.  

Vi rekryterar löpande så skicka gärna din ansökan redan idag då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar per mejl, utan kan enbart hantera ansökningar som kommer in via ansökningslänken.

Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor? Då är du välkommen att kontakta:

Susanne Eriksson
Kommunikationschef
Mejl: susanne.eriksson@tyrens.se
Telefon: 0709-293135

 

Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 3 000 medarbetare och verksamhet i Sverige, England, Estland, Litauen, Polen och Bulgarien.

Tyréns är stiftelseägt och vår ägandeform gör det möjligt för oss att satsa målmedvetet på forskning och utveckling inom samhällsbyggnadsområdet. Vi drivs av nyfikenhet och har ett nära samarbete med universitet och högskolor.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tyréns
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 april 2023
  • Ansök senast: 30 april 2023

Besöksadress

205 19 Malmö Besök: Isbergs gata 15
None

Postadress

Peter Myndes Backe 16
Stockholm, 11886

Liknande jobb


22 december 2024

Content Manager (Part time)

Content Manager (Part time)

20 december 2024

Marknadsansvarig - NPA Plast

20 december 2024