OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Högskolan Kristianstad
Högskolan Kristianstad är en del av det skånska högskolelandskapet med 560 anställda och 14 000 studenter. På ett modernt högskoleområde finns bibliotek, restaurang, café, idrottshall, kårhus och studentbostäder. Högskolan Kristianstad har ett brett och spännande utbud av program, fristående kurser, uppdragsutbildningar och forskning inom beteendevetenskap, ekonomi, humaniora och samhällsvetenskap, hälsovetenskaper, matematik och naturvetenskap, teknik och data samt lärarutbildning. Högskolans vision är att utbilda Sveriges mest anställningsbara studenter. Studenter vid Högskolan Kristianstad ska helt enkelt ha de kunskaper, färdigheter och förmågor som är mest eftertraktade på arbetsmarknaden efter avslutad utbildning.
Som marknadsförare på Högskolan Kristianstad arbetar du på kommunikationsavdelningen. Kommunikationsavdelningen har ett övergripande ansvar för högskolans interna och externa kommunikation. Avdelningen arbetar bl a med information och marknadsföring av högskolans utbildning och forskning, profilering och PR, kriskommunikation och webbutveckling.
Arbetsuppgifter
I rollen som marknadsförare är du ansvarig för högskolans digitala marknadsföringsinsatser i syfte att rekrytera studenter och att stärka varumärket Högskolan Kristianstad. Det innebär att du kommer att leda, samordna och utveckla digitala webbstrategier och marknadsföringsaktiviteter. En viktig del av arbetet är praktiska moment som sökmotoroptimering, digitala kampanjer, digital annonsering och Google Analytics. Högskolan har ett flertal officiella kanaler inom sociala medier och vi behöver utveckla innehållet i dessa både som redaktör och som stöd för andra inom högskolan. Du arbetar i nära samarbete med andra, både inom kommunikationsavdelningen och med högskolans utbildningsområden.
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom marknadsföring eller motsvarande samt erfarenhet av såväl strategiskt som praktiskt arbete inom marknadsföring. Du ska ha erfarenhet av innehållsmarknadsföring och kunna producera eget material som exempelvis bild, copy och film. Det är därför viktigt att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt har goda kunskaper i Photoshop, Google Analytics och sökmotoroptimering. Det är en fördel om du har erfarenhet av filmredigering och webbpublicering i EPiServer 6.
Som person har du lätt för att samarbeta med andra och du trivs med att skapa nya kontakter. Du är drivande och coachande samt en god organisatör. Vidare är du analytisk och ser konstruktiva lösningar.
Övrigt
Heltid. Vikariat fr o m 2014-05-05 t o m 2015-08-15 med eventuell möjlighet till förlängning.
Högskolan Kristianstad eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald.
Ansökan
Du söker denna anställning genom att gå in på http://www.hkr.se/anstallning.
Sista ansökningsdatum är den 17 februari 2014. Betyg och intyg som styrker det du har uppgivit i ansökan tar du med dig vid en eventuell intervju.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anders Håkansson, Saco/Sulf
044-20 30 58
Odd Skyllberg, OFR/S, Lärarförbundet
044-13 48 88
Marie Lindblom, OFR/S, ST
044-20 32 02
Thomas Achen, förvaltningschef
044-20 30 11
Carina Andersson, personalstrateg
044-20 30 28
Torben Olsson, avdelningschef och affärsutvecklare
044-20 80 07
Matts Behrens, IT-chef
044-20 30 61
Anders Håkansson, Saco-S
044-20 30 58
Ingvar Holm, avdelningschef
044-20 34 01
Annica Göth, chef Avdelningen för studentservice
044-20 85 02