OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Region Blekinge bidrar du till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Glädjen och tillfredställelsen i att invånare och patienter får högre livskvalitet är en stark kraft som gör det meningsfullt att gå till jobbet. Dessutom är Blekinge en pärla som boende- och livsmiljö. Därmed kan du både göra gott och leva gott. För att livet är viktigt.
Vår värdegrund vilar på tre ledstjärnor: engagemang, samarbete och kvalitet.
Blekingetrafiken är ett dottervarumärke inom Region Blekinge. Vårt uppdrag är att se till att det finns goda allmänna kommunikationer inom länet samt till och från Blekinge. Infrastruktur och bra kommunikationer är viktigt för god livskvalitet och en utvecklande arbetsmarknad i regionen. Genom att erbjuda resor till och från jobb, skola, utbildning och fritidsaktiviteter är vi en del av Blekinge och gör samhället mer tillgängligt för alla. Vi är övertygade att om vi reser tillsammans skapas trevligare stadsmiljöer, en levande landsbygd och ett attraktivt Blekinge. Blekingetrafiken ansvarar för resande med buss, tåg, skärgårdstrafik, skolskjuts, färdtjänst, öppen närtrafik samt sjukresor.
Varje år görs över 9 miljoner resor med Blekingetrafiken. Vi har i nuläget bland de nöjdaste kunderna inom kollektivtrafiken i Sverige. Det gör oss stolta men inte nöjda. För att nå våra mål med ökat resande och ökad nöjdhet ska vi ligga i framkant och fortsätta utveckla kollektivtrafiken och dess attraktionskraft gentemot bilen. Det tror vi att vi gör bäst med kunden i fokus och med inspiration från omvärlden. När kunden har de behov vi representerar, när situation och tillfälle stämmer överens med vårt erbjudande – då kommer kunden att välja oss. En stor del av vår verksamhet är därför ett aktivt kommunikationsarbete som syftar till att öka kunskapen om kollektivtrafiken, driva resandet samt öka försäljningen.
Allt kommunikationsarbete för Blekingetrafiken koordineras av marknads- och försäljningsenheten på Blekingetrafiken. Kommunikationen sker under varumärket Blekingetrafiken och under egen grafisk profil. Kommunikationsarbetet är säljorienterat, samt attityd- och beteendepåverkande insatser är i fokus.
ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsdagar präglas av variation, snabba insatser kontra långsiktiga strategier och planering för att nå högt ställda mål för verksamheten. Som digital marknadsförare arbetar du strategiskt, men framförallt operativt med blekingetrafiken.se, sociala mediekanaler och övriga digitala kanaler såsom Buss-TV. Du är redaktör för hemsidan, för våra kampanjsidor och ansvarar för content på våra sociala medier.
Som digital marknadsförare är du en resurs för övriga delar av Blekingetrafiken och därav högst delaktig i många parallella projekt exempelvis försäljningskampanjer- och kanaler, kunskapshöjande insatser om trafik, kundserviceverktyg och upplevelsebaserad kommunikation.
Du kommer att skapa användarupplevelser för framgångsrika digitala affärer samt digital marknadsföring genom lönsamma aktiviteter och kampanjer, där analys och mätning är avgörande för kontinuerligt förbättrade insatser. Det kan handla om att utveckla delar av blekingetrafiken.se, kampanjsidor, e-postmarknadsföring eller digital annonsering med koppling till Blekingetrafikens e-handel. Den digitala kommunikationen är i hög grad datadriven för att uppdragen ska uppnå uppsatta mål och hjälpa Blekingetrafiken att prioritera åtgärder oavsett om det exempelvis gäller utveckling av funktionalitet, underhåll och support eller ökad försäljning via digitala kanaler. Även om vi ser att du har digital spetskompetens kommer du också att arbeta med all form av marknadsföring och kommunikation.
Vi värdesätter att du bevakar omvärlden och trender, även utanför kollektivtrafikbranschen. Att du vågar tänka nytt och utmana samtidigt som du har ett stort kundfokus. Ditt ansvar är att se till att våra digitala kanaler alltid innehåller aktuell och relevant information för våra kunder.
KVALIFIKATIONER
Det här är du
Din kompetens och dina personliga egenskaper viktiga. Du behöver ha en god förmåga att kommunicera i tal och skrift och ha ett genuint intresse för kundens behov. I rollen får man ett stort ansvar att lägga upp sitt arbete och att du då är trivs med att arbeta självgående.
Krav på kunskap, erfarenhet och utbildning
För att lyckas i rollen som digital marknadsförare på Blekingetrafiken ska du vara analytisk och strukturerad. Du ska ha förståelse för webbarbete och kunskap för att felsöka enklare fel. Meriterande om du har arbetat med SEO och SEM.
Det är meriterande om du har erfarenhet av app-utveckling eller implementation av digitala tjänster. Blekingetrafikens app utvecklas i samarbete med Skånetrafiken och Östgötatrafiken vilket innebär att vi inte äger all utveckling själva.
Det är meriterande om du har erfarenhet av tillgänglighetsarbete utifrån krav från Myndigheten för digital förvaltning (DIGG, webbriktlinjer.se).
Mycket av Blekingetrafikens marknadskommunikation bygger på film. Du ska därför ha erfarenhet av enklare videoproduktion.
Kunskapskrav
• Flytande språkkunskap i svenska och engelska.
• Goda kunskaper i Officepaketet, Excel, Word, Outlook.
• Relevant eftergymnasial utbildning eller erfarenhet som vi bedömer motsvarande.
• Några års erfarenhet av praktiskt arbete med inriktning mot digital kommunikation och sociala medier.
• Vana att driva egna projekt
Programkunskaper
• Premiere, After Effects och Media Encoder (för videoproduktion till Buss-TV)
• Photoshop, Indesign och Illustrator
Webbkunskaper
• EpiServer
• Google Analytics
• Annonsering via exempelvis Google Ads, Facebook Ads Manager
• HTML, CSS (samt gärna förståelse för JSON)
Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal
ÖVRIGT
Bifoga CV, personligt brev och portfolio om 3-5 case. I casen skall framgå vad du gjort och en bakgrund
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
IT-chef Jörgen Hjelm
0455-569 41
Personalstrateg Lisa Larsson
0455-32 20 45
Vision Joakim Nilsson
0455-30 50 28
SACO Anna Förberg
0455-569 46
Chef Kultur och fritid Malena Sandgren
0455-30 50 08
SACO Christer Nilsson
0455-30 50 18
Vision Johanna Olofsson
0455-30 50 24
Musikerförbundet Niclas Höglind
0455-32 19 21
Administrativ chef Ingrid Ljungqvist
0455-30 50 06
Kanslichef Ingrid Ljungqvist
0455-30 50 06