OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/teknik, Bygg, Bilvård och Verktyg. Totalt marknadsför Biltema mer än 19 000 artiklar. Vår vision är att underlätta ekonomiskt för människor att ha bil, båt, bostad, verktyg samt fritidsartiklar av hög kvalitet och därigenom skapa en rikare fritid för alla. Biltema har idag totalt 153 varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland varav 59 varuhus finns i Sverige. Biltema är ett starkt varumärke i en spännande expansion, som de närmsta åren kommer öppna ett 50-tal nya varuhus i Norden.
Är du en engagerad och kreativ digital marknadsförare?
Vill du arbeta på ett företag där din kreativitet och initiativförmåga uppmuntras och där det finns stora möjligheter att utvecklas internt?
Biltema söker nu en Digital marknadsförare som kommer att vara bolagets expert och ansvara för bolagets digitala marknadsföringsaktiviteter tillsammans med Marknadschefen.
Biltema kännetecknas av ett öppet och prestigelöst arbetsklimat där bolagets kärnvärden genomsyrar hela verksamheten; Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning & reda samt Flexibilitet.
ARBETSUPPGIFTER
Ditt huvudsakliga ansvarsområde kommer vara att utveckla Biltemas aktiviteter digitalt. Primärt mål är att driva maximal trafik till Biltemas hemsida med hjälp av digitala markansföringsverktyg samt löpande analys för att optimera framtida marknadsföringsaktiviteter.
Exempel på arbetsuppgifter:
Skapa content till både hemsida, nyhetsbrev, kampanjer och sociala medier
Jobba med SEO
Analysera och följa upp kampanjer genom Google analytics
Löpande förfina och förbättra Biltemas digitala satsning och strategi.
VI SÖKER DIG SOM
Har tidigare erfarenhet av att jobba med digital marknadsföring 1-2 år och vi tror även att du har en eftergymnasial utbildning inom området
Har erfarenhet att skriva copy
Har erfarenhet av Google Analytics, SEO och digital marknadsföring
Har arbetat med Episerver eller liknanade CMS
Har utbildning och erfarenhet av Adobe creative cloud.
Har mycket goda kunskaper inom Office-paketet
Talar och skriver svenska obehindrat
Sista ansökningsdag: 2022.01.16
Arbetsplats/placering: Biltema Sweden AB, Göteborg/Partille
Anställningsform: Tillsvidare, provanställning 6 månader.
Lön: Individuell lön
Arbetstider: Heltid
Frågor kring tjänsten: Marknadschef, Johan Gerdevåg, johan.gerdevag@biltema.com
Registrera din ansökan på Biltemas hemsida. Du är välkommen och ladda upp ditt CV samt Personliga brev. Urval kommer att ske löpande och anställning kan därför ske innan sista ansökningsdag som är angiven i annonsen. Vänta inte med att registrera din ansökan. Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail.
Biltema har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Torbjörnsdotter
+46 104901535