Digital Marknadsförare

Digital Marknadsförare

Arbetsbeskrivning

Nordic Outdoor & Sports Group AB (Nordic OSG) består av varumärkena och e-handelssiterna OutdoorExperten, Skistart, MultiTriathlon och Climbing247. Vi är en av Sveriges största aktörer inom outdoor och friluftssport på nätet. Vår målgrupp är människor som har ett aktivt uteliv och som förstår värdet av högkvalitativa produkter. Vårt mål är att leverera enastående service och inspirera vår omgivning till nya drömmar, utmaningar och äventyr i naturen. Vi har ett starkt digitalt fokus och strävar efter att ligga i framkant.
Som Digital Marknadsförare kommer du att vara en nyckelspelare i försäljningsorganisationen och ha stort inflytande över den digitala marknadsstrategin. Du kommer att driva tillväxt genom att bland annat analysera marknadstrender och användarbeteenden. Du är van att basera beslut på data och att arbeta mot uppsatta KPIer.
Du jobbar på ett strukturerat sätt, är lyhörd, en teamplayer och bidrar till ett positivt arbetsklimat. Som digital marknadsförare har du inte bara förståelse för ditt eget expertområde utan även övergripande förståelse för marknadsföring, branding och konverteringsflöden. Genom din kompetens och ditt engagemang söker vi dig som vill bidra till att göra Nordic Outdoor & Sports Group till den främsta i branschen inom digital kommunikation och marknadsföring!
I rollen som Digital Marknadsförare ansvarar du för att
driva kvalitativ- och kostnadseffektiv trafik, som leder till köp, till e-handelssiterna OutdoorExperten, Skistart, MultiTriathlon och Climbing247.
planera, implementera, hantera och kontinuerligt optimera kampanjer utifrån uppsatta KPIer i flertalet digitala kanaler.
analysera, prognostisera och rapportera resultat för dina kanaler.
optimera och allokera budget.
kontinuerligt följa upp de marknadsaktiviteter som genomförs och även analysera besök- och kundbeteenden.
kravställa material, anpassat efter kanal och målgrupp, mot content skapare.
tillsammans med övriga marknadsavdelningen säkra landningssidor för att optimera konvertering.

Rollen innefattar även att du löpande håller dig uppdaterad och tar del av trender, utveckling och nyheter som sker i det digitala landskapet.
Vi söker dig som
har 1-2års erfarenhet av att arbeta med digital marknadsföring eller motsvarande.
har kunskap inom SEM, SEO, paid social, display och andra digitala kanaler
har relevant utbildning inom digital marknadsföring eller motsvarande.
är självgående, noggrann, analytisk och resultatfokuserad samt gillar att arbeta datadrivet
tidigare har arbetat i Google Analytics samt Facebook Business Manager
talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
har intresse för och vill lära dig mer om friluftsliv, löpning, träning, skidåkning, MTB, vandring, klättring och/eller tycker om att vara ute i naturen.

Vi ser gärna att du har
tidigare erfarenhet från e-handel och/eller retail
kunskaper i ytterligare ett nordiskt språk.
djupare kunskap inom något eller några av våra största produktområden t ex vandring, löpning och/eller längdskidåkning.

Du blir en del av marknads- och e-handelsteamet och rapporterar direkt till vår CMO. Placering på vårt kontor i Västerås.
Sista ansökningsdag: 6 februari 2021 (Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag)
Passar beskrivningen in på dig? Då är du varmt välkommen att söka tjänsten till vårt team. Skicka din ansökan till lili@nordicosg.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordic Outdoor & Sports Group Västerås
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 januari 2022
  • Ansök senast: 6 februari 2022

Postadress

Glasvingegatan 2
Västerås, 72134

Liknande jobb


22 december 2024

Content Manager (Part time)

Content Manager (Part time)

20 december 2024

Marknadsansvarig - NPA Plast

20 december 2024