Digital marknadsförare

Digital marknadsförare

Arbetsbeskrivning

Avdelningen för Marknadsföring inom Posten Norge och Brings division för E-handel och logistik är ett nordiskt team om 10 medarbetare, utspridda i Oslo, Stockholm och Köpenhamn. Avdelningens ansvarar för såväl strategisk som operativ marknadsföring av Posten och Brings tjänster inom B2B, B2C, styck- och partigods, hemleveranser och lagertjänster.
I samband med att en av våra teammedlemmar går på föräldraledighet så öppnar sig möjligheternas portar för att ta emot en engagerad digital marknadsförare till vårt team.
I rollen får du i uppdrag att driva aktiviteter över hela spektrat inom marknadsföring i digitala kanaler. Du ansvarar över att planera, genomföra och evaluera marknadsaktiviteter på webb, sociala medier och e-post. Främst riktar sig aktiviteterna mot den svenska och danska marknaden, men kommer stundom även att komma i kontakt med den norska och finska delen av verksamheten. I rollen samarbetar du tätt med övriga medlemmar av marknadsmiljön, speciellt med ansvariga för webb, sociala medier och marketing automation. I tillägg har du även ansvar över dialog och projekt med mediabyråer.
Som specialist inom digital marknadsföring fyller du en nyckelfunktion som en central del av en verksamhet som är mitt inne i en enorm tillväxtresa. Rollen är ett vikariat på 18 månader med möjligheter till en fortsättning i koncernen. Du rapporterar direkt till Marknadsdirektören inom E-handel och Logistik, Kristin Dahl Hoffmann.  
För att gå in ännu mer i detalj kommer dina arbetsdagar kretsa runt:
Text- och innehållsproduktion till webb och sociala medier
Webbpublicering på svenska, danska och finska sajter, samt engelska versioner .dk/eng mm.
Underhåll och datadriven optimering av innehåll på Webb och SoMe-kanaler genom  Siteimprove, Google Analytics, Search Console, m.m.
Arbeta med SEO-utveckling
Publicera både organiskt innehåll och betalda annonser i SoMe-kanaler
Bedriva digitala annonseringskampanjer i Sverige, Danmark och Finland
Målgruppsanpassad kommunikation via E-post genom Salesforce Marketing Cloud
Testa och optimera kommunikationen kontinuerligt
Analys och rapportering runt KPI:er kopplade till våra webb-, CRM-, och SoMe-kanaler
Önskade kvalifikationer
För att lyckas och trivas i rollen tror vi du har:
Relevant utbildningsbakgrund på högskole-/universitetsnivå
Erfarenhet från att själv ha drivit digitala marknadsaktiviteter genom e-post, webb och SoMe
Erfarenhet av publiceringsverktyg, ex. Enonic XP och CRM-system, ex. Sales Force
Intresse för enklare bildredigering
Kunskap av Google Analytics och/eller SiteImprove
Förmåga att föra dig flytande i det svenska språket i såväl tal som skrift
Dina formella kvalifikationer i all ära, men vi sätter lika stora förväntningar till dig som person. Vi tror att vår nästa kollega:
Är självgående och leveransfokuserad med en hög genomföringskraft.
Är strukturerad, noggrann och mån om att leverera kvalitet på alla nivåer.
Är bra på att bygga relationer och att samarbeta på tvärs över organisatoriska gränser
Har en utmärkt kommunikationsförmåga och som stortrivs med att ha många interna kontaktytor
Föredrar ett proaktivt och lösningsorienterat tillvägagångssätt i smått och stort
Gillar att hålla många bollar i luften samtidigt, det är vardag i marknadsföringen
Kan ställa sig bakom och stå upp för våra värderingar: Ta ansvar, Spela för laget och att vilja mer
Omfattning och placering
Tjänsten är ett vikariat i 18 månader på heltid (100%) med möjlighet till tillsvidareanställning. Omgående tillträde. Tjänsten har sin utgångsposition från vårt svenska huvudkontor i Västberga, Stockholm.
Rekryteringsprocessen, ansökan och frågor
Vi vill att vår arbetsplats ska vara en spegling av samhället i stort. Därför uppmanar vi alla kvalificerade kandidater till att söka tjänsten. Rekryteringsprocessen kommer innehålla kapacitet- och personlighetstester. Vi förbehåller oss rätten att genomföra bakgrundskontroller på slutkandidater. Vi tillämpar löpande urval och ansökningsfristen kan därför komma att stängas innan sista ansökningsdatum. Passa på att söka tjänsten redan idag!
Om du har några frågor eller funderingar kring tjänstens karaktär är du varmt välkommen att kontakta anställande chef, Kristin Hoffmann, via kristin.hoffmann@bring.com.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om Bring
Vi på Bring är tillsammans med vårt moderbolag Posten Norge en del av något större, både sett till storlek genom våra drygt 13.000 anställda, men även sett till mission. Som ett av Nordens största logistikbolag är vi medvetna om vårt bidrag till klimatavtrycket, därför är vi fast beslutna om att utmana branschen och sitta i förarsätet när det kommer till att förändra vårt beteende. Det är därför vi har det ambitiösa målet om att alla våra transporter skall köras på el- eller fossilfria bränslen innan 2025, något vi redan har implementerat på samtliga hemleveranser i de nordiska storstadsregionerna. Det är därför vi är stolt nationell beredskapspartner till Röda Korset. Det är därför vi har skalat upp och kunnat fylla en viktig samhällsfunktion genom e-handelstjänster under rådande pandemi. Att kunna bidra till en grön och hållbar omställning i stort såväl som förenkling av de små vardagliga tingen är för oss lika viktigt. Det är vad vi kallar summan av allt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bring Express Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 februari 2022
  • Ansök senast: 25 februari 2022

Besöksadress

Bordsvägen 3
None

Postadress

None
JÖNKÖPING, 55652

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024