OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utmana livsmedelsbranschen och bana väg för en sund matproduktion som står stadigt i en orolig värld? Är du en fena på att bryta ner komplexa budskap till kristallklar och engagerande kommunikation? Då kan du vara den vi söker för ett års vikariat som digital marknadsförare!
Gröna gårdar gör det enkelt att få tag på omsorgsfullt producerad mat, med tyngdpunkt på kött, från svenska gårdar och fungerar som länken mellan bonde och konsument. Varje produkt vi säljer i vår e-handel eller till våra B2B-kunder är framtagen i samklang med naturens egna kretslopp och spelar alla en avgörande roll för att nå vårt mål – att lämna över ett rikare ekosystem till nästa generation.
Om du gillar att kombinera datadriven analys med att släppa lös kreativiteten både visuellt och i skrift kommer du att stormtrivas i rollen som digital marknadsförare hos oss! Utöver att hålla texter och bilder på grönagårdar.se uppdaterade kommer du jobba med en bred palett av marknadsföringskanaler, såsom sociala medier, nyhetsbrev, trycksaker och digital annonsering, för att driva försäljning. Tack vare en platt organisation, korta beslutsvägar och en uppmuntrande kultur har du möjligheten att snabbt gå från idé till handling.
Exempel på arbetsuppgifter
Produktlanseringar (fota produktbilder, skriva säljande texter och marknadsföra produkten).
Bildredigering.
Skapa engagerande innehåll på Instagram och Facebook.
Upprätthålla en aktiv närvaro på sociala medier genom att svara på kommentarer, DMs och interagera med andra konton.
Skriva nyhetsbrev enligt en satt kommunikationsplan Utforma funktioner på grönagårdar.se
Projektleda marknadsföringssamarbeten.
Löpande följa upp effekten av våra kommunikationsinsatser.
Vi söker dig som:
Har ett intresse för mat.
Gillar att bygga relationer och skapa engagemang på sociala medier.
Kan kombinera bilder, rörligt material och text för att skapa säljande kommunikation.
Har ett sinne för grafisk form och komposition.
Gillar att driva egna projekt.
Uppskattar en balans mellan strategi och kreativitet Har kunskap om digital annonsering på Facebook, Instagram och Google.
Har 1–2 års erfarenhet inom kommunikation och marknadsföring.
Har en relevant eftergymnasial utbildning i ryggen.
Goda kunskaper i InDesign, Photoshop och Illustrator.
Meriterande:
Kunskap i Adobe Premiere Pro.
Erfarenhet inom sociala medier eller UX.
B-körkort.
Bifoga personligt brev, CV samt portfolio i din ansökan. Intervjuer sker under juni och tjänsten tillsätts så fort vi hittat rätt kandidat. Tjänsten är ett mammavikariat och tillträde är från mitten/slutet av augusti och 1 år framåt.