Digital marknadsförare

Digital marknadsförare

Arbetsbeskrivning

Vill du bidra till en värld fri från sexuell exploatering av barn?  Nu söker ECPAT Sverige en digital marknadsförare. I din roll bidrar du till vårt arbete för att upptäcka och förebygga sexuell exploatering genom att optimera vår marknadsföring på sociala medier.

ECPAT Sverige är en ideell barnrättsorganisation som arbetar mot sexuell exploatering av barn. Det gör vi på flera sätt. Vi sprider kunskap om brottsligheten och förebygger så att barn och unga inte utsätts. Vi arbetar med opinionsbildning och påverkansarbete mot makthavare.  Vi samarbetar med myndigheter, företag och andra organisationer. Vi driver ECPAT Hotline - en webbaserad anmälningssida, Ditt ECPAT - där barn och unga kan få hjälp, stöd och kunskap om sexuella kränkningar, hot och övergrepp på nätet eller IRL samt ECPAT Föräldrahjälpen - dit föräldrar och vuxna kan vända sig för att få råd och stöd samt hjälp i alla frågor som sexuella övergrepp av barn, på eller utanför nätet.


Om jobbet
I rollen som digital marknadsförare hos ECPAT kommer du arbeta nära kommunikation, insamling och våra verksamhetsområden. Du kommer att ansvara för strategisk rådgivning och taktisk planering samt även operativa uppgifter såsom köp, implementering, optimering och uppföljning. 

Du kommer lägga strukturen för framgångsrik digital kommunikation och säkerställa att vi förbättrar våra marknadsföringsinsatser och når våra mål.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:


• Digital marknadsförings- och kommunikationsstrategi
• Operativt ansvar för uppsättning, utvärdering och optimering av kampanjer för olika målgrupper
• Analysera, utvärdera och rapportera resultat på digitala insatser

Vem är du?
Du är nyfiken, noggrann och strukturerad med stort intresse för trender och digital utveckling.  Du är en flexibel person som har förmåga att se möjligheter. Du är drivande, lösningsorienterad och prestigelös. Vi är en liten organisation, vilket gör att alla måste vara beredda att hugga in där det behövs. Du kan jobba självständigt, men också tillsammans i team. Du vill ha kul på jobbet och arbeta med något som gör skillnad på riktigt.

För att ansöka måste du ha: 


• Minst 2 års erfarenhet av att arbeta med marknadsföring i digitala kanaler
• Relevant utbildning inom marknadsföring
• Erfarenhet av att arbeta mot olika målgrupper och i olika kanaler
• Goda kunskaper inom sociala medier, både betald annonsering och organisk marknadsföring
• Goda kunskaper inom SEO
• Goda kunskaper inom Google Analytics och andra verktyg för uppföljning
• Goda kunskaper i Google Ads och övriga Google plattformar

Välkommen med din ansökan
Om du känner att detta är en roll för dig är du varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Bifoga CV och personligt brev där det framgår hur du är som person och att dina kvalifikationer motsvarar det vi söker. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Före anställning behöver du visa utdrag ur polisens belastningsregister enligt bestämmelser i lagen (2013:852) om registerkontroll av personer som ska arbeta med barn.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt, sista ansökningsdag är 3 juni. 

Vi har tyvärr inte möjlighet att lämna återkoppling på enskilda ansökningar och kommer att meddela via mail när tjänsten är tillsatt.

Övrig information
Tjänsten är baserad på kansliet på Kungsholmen i Stockholm och är en visstidsanställning t.o.m. 2022-12-31 med ev möjlighet till förlängning.  Visst arbete utanför ordinarie kontorstider förekommer och är ett krav för tjänsten.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ecpat
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 maj 2022
  • Ansök senast: 3 juni 2022

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024