OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Samarbete är själva kärnan i konsten att göra film och video. Spotterfish växte ur behovet av att kunna samarbeta med teammedlemmar oavsett var de befinner sig. Spotterfish skapades för att kreativa team ska kunna titta på högkvalitativ video i perfekt synkronisering och diskutera och kommentera materialet med hjälp av inbyggda telekonferenser och specialbyggda markör- och kommentarsverktyg. Våra användare idag sträcker sig från små produktionsteam och filmskolor till några av världens ledande filmstudior och streamingnätverk. Spotterfish är ett svenskt företag med kontor i Halmstad, Stockholm och San Francisco. För mer information om företaget se: www.spotterfish.se
Nu söker vi en Digital Marknadsförare
Är du nyfiken, brinner för digital marknadsföring och har väntat på möjligheten att få vara med på en tillväxtresa? Personen vi söker är affärsorienterad och analytisk, kombinerat med en prestigelös attityd, hjälpsamhet och samarbetsförmåga som passar i det lilla företaget!
Tillsammans med VD och styrelse skapar ni strategier och mål för att etablera varumärket på den globala marknaden. Din stora utmaning blir sedan att driva företagets marknadsföring och försäljning i digitala kanaler i den utsatta riktningen. Eftersom du är väl insatt i området vet du att uppföljning och analys är naturliga inslag i arbetet. Du rapporterar till VD.
Viktiga delar av arbetet är att kartlägga och bearbeta olika professionella kundgrupper, utveckla hemsidan och skapa innehåll i sociala medier. Dina analyser väger tungt för hur marknadsföringsresurserna ska fördelas på ett optimalt sätt för att stärka varumärket. Du kommer även vara delaktig i utvärderingen av och som beställare mot externa samarbetspartner. Tjänsten omfattar även kundkontakter och säljpresentationer via telefon och videokonferens.
Vi tror du har några års erfarenhet från ett mindre till medelstort företag där du ansvarat för den digitala marknadsföringen på webben och i sociala medier. Du har kunskaper i Google Analytics, Google AD:s och SEO. Du behärskar även de sociala kanalerna och hur annonsering ska drivas mot olika målgrupper. Du har en relevant utbildning samt god kommunikationsförmåga med en kreativ anda i formuleringar och uttryck. För att lyckas behöver du behärska engelska på professionell nivå både i tal och skrift.
Som person har du ett starkt intresse för marknadsföring och försäljning samt en utpräglad förmåga att förstå sambanden mellan varumärke, målgrupp, försäljning och lönsamhet. Det är viktigt för oss att du passar in i gruppen, har en stark drivkraft och är nyfiken. Då vi befinner oss i början av en resa kommer egenskaper som uthållighet, målinriktning och positiv framåtanda avgöra hur du kommer lyckas långsiktigt.
Vill du vara med på en tillväxtresa och spela en viktig roll i företagets utveckling? Har du frågor tveka inte att höra av dig till Carin Mossberger 0701–460 390 och Andreas Nilsson 0701–460 391.
Varmt välkommen med din ansökan!