Digital marknadsförare, Arbetsförmedlingen

Digital marknadsförare, Arbetsförmedlingen

Arbetsbeskrivning

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Är du en erfaren marknadsförare med erfarenhet av kundkommunikation som drivs av att åstadkomma förändring? Har du starkt kundfokus och kompetens inom kommunikation och hur vi når fram till olika målgrupper? Drivs du av att göra skillnad i en viktig samhällsfråga? Då är du den vi söker! Vi söker just nu en digital marknadsförare till CRM-teamet på avdelningen Digitala tjänster inom Verksamhetsområdet Direkt.

Vilka är vi
Arbetsförmedlingens Verksamhetsområdet Direkt ansvarar för självservicetjänster via digitala kanaler. Målet är att göra vårt tjänsteutbud tillgängligt för kunden på kundens villkor: rätt tjänst vid rätt tidpunkt i rätt kanal. Vi befinner oss i en spännande uppbyggnadsfas och har höga ambitioner. Vi ska erbjuda kunderna ett komplett stöd i de digitala kanalerna som snabbare leder kunden till nytt jobb eller utbildning.

Vem söker vi
I rollen som digital marknadsförare arbetar du i nära samarbete med CRM-teamet, kommunikationsavdelning, produktansvarig samt andra beställare i att utforma olika typer av kampanjer för arbetssökande och arbetsgivare. 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

- Genomföra riktade kampanjer via epost/sms till specifika målgrupper
- Utveckla Arbetsförmedlingens direktmarknadsföring i primärt e-post och sms
- Ansvara för hela kedjan från idé, planering till produktion tillsammans med interna eller externa beställare
- Kontinuerlig utveckling av den löpande kunddialogen
- Tillsammans med CRM-teamet analysera och optimera genomförda aktiviteter
- Delta i arbetet med att implementera Arbetsförmedlingens digitala CRM-strategi

Din profil
Vi tror att du har 2–3 års erfarenhet i en liknande roll. Du har erfarenhet av att ha arbetat med digital kundkommunikation i olika kanaler och hur man bäst optimerar kanal och erbjudande.

Rollen som digital marknadsförare innebär planering, genomförande och uppföljning av kampanjer via epost eller sms där du har en naturlig fallenhet för att skriva olika typer av texter. Med din kompetens bidrar du även i tvärfunktionella projekt.

Grundläggande krav för tjänsten
- Universitets- eller högskoleutbildning om minst 120 poäng (180 hp) inom Medie- och Kommunikationsvetenskap, eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
- Minst 2 års erfarenhet av marknadsarbete och målgruppsanpassade kampanjer
- Erfarenhet av digital marknadsföring
- Erfarenhet av att skapa innehåll anpassat till olika kunder och kanaler
- Goda kunskaper i såväl svenska som engelska

Övriga meriter för tjänsten
- Erfarenhet av kampanjer och kommunikation kopplad till kundlivscykelarbete
- Erfarenhet av marknadsföring för både B2B och B2C
- Erfarenhet av CRM och marketing automation
- Erfarenhet av kundsegmentering

Stor vikt läggs vid förmågor så som samarbete, initiativförmåga, lyhördhet och förmåga att arbeta strukturerat.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

 
Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning.

Placeringsorten är Solna, möjlighet till distansarbete finns.

Vi erbjuder dig marknadsmässig lön, ett stort mått av frihet där du själv planerar ditt arbete samt får en möjlighet till bra balans mellan arbete och familjeliv. Du har möjlighet att jobba upp till halvtid på distans. Vi satsar på dig som anställd och erbjuder kompetensutveckling, friskvårdstimme, friskvårdsbidrag, lärandetimme, föräldralön, förmånliga semesteravtal, flextid, som ett exempel ur det statliga erbjudandet.

Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-09-14

Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss

Urvalstest kan förekomma i vår rekryteringsprocess och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökningstiden gått ut.

Vi kan komma att hålla intervjuer löpande.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


Junior Communications Specialist

Junior Communications Specialist

25 november 2024

22 november 2024

21 november 2024