OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en affärsdriven person som drivs utav att generera leads, köp & bokningar, har erfarenhet av att optimera och utveckla kundernas digitala marknadsföringskampanjer genom innovation, experimentellt arbete och djup analys!?
Våra samarbetspartners fortsätter att väx så att det knakar och just nu söker innerligt efter en erfaren specialist inom eller sociala medier i plattformar så som Snapchat, Youtube, Tik-Tok, Facebook, Instagram m.fl till deras centrala Stockholmskontor.
Vi har nya roller i centrala Stockholm där du får möjligheten att jobba på stora byråer, privata företag, scale-ups och andra sorters företag med stora kunder och drivna team som letar efter någon med din profil som vill vara med och påverka bolagets riktning. Lönerna är bra, företagen är ännu bättre och det är ett ypperligt tillfälle att få driva igenom dina egna idéer och på sikt ha en senior roll om det är något som du sporras utav!
* Kanske skulle det innebära en löneökning för dig?
* Kortare pendling till jobbet?
* Flexiblare arbetstider och mer tid till privatlivet?
* Eller mer ansvar om det är något du ser positivt på?
Grundläggande krav:
Planera, hantera och optimera annonskonton för våra nyckelkunder
Genomföra sökords- & konkurrentanalyser
Implementera spårningspixlar och events utefter kundens investering
Sätta målgrupper, budgetstrukturer och KPI'er
Distribuera & optimera kampanjer som driver kund till konvertering
A/B-testa kampanjer och identifiera trender & insikter som driver lönsamhet
Bygga kundanpassade dashboards för rapportering
Hantera sekretessbelagd kunddata
En vanlig dag på jobbet:
En vanlig dag på jobbet kan innehålla många olika arbetsuppgifter och omfatta alla led i marknadsföringen.
Kreativitet, problemlösning, nytänkande och allmänbildning är värdefulla egenskaper i yrket. Det gäller att ha bra känsla för när och hur kampanjen ska sjösättas.
Målet är att försöka få rätt produkt eller tjänst till kunden på rätt plats vid rätt tidpunkt. Då är chanserna goda för att strategin lyckas.
Digitala kanaler såsom Facebook, Instagram, LinkedIn, Youtube, Snapchat är användbara kanaler som vi vill att våra kunder ska synas på.
Det gäller att försöka få rätt produkt eller tjänst att bli synlig för de rätta kund- och målgrupperna.
Om du är marknadsförare på ett större företag är du ofta del av en marknadsavdelning där flera personer samarbetar.
Du kan också vara ensam ansvarig för marknadsföringen i organisationen.
Den viktigaste uppgiften är att skapa publicitet och uppmärksamhet för kundens varor eller tjänster.
Din profil:
- Minst 1-3 års arbetslivserfarenhet inom SMM
- Flytande kunskap, både verbalt och skriftligt, i svenska och engelska
- Passion för digital marknadsföring, analys, utveckling och lärande
Meriterande:
- Operativt och/eller strategiskt arbete med TikTok, Snapchat, Youtube, Pinterest
- Tidigare byråerfarenhet
- Erfarenhet utav performance marketing
Jobbtyp: Heltid
Lön: 30 000,00kr - 45 000,00kr per månad