Digital marknadsförare i Göteborg

Digital marknadsförare i Göteborg

Arbetsbeskrivning

"Söker du en kvalificerad och utvecklande tjänst inom digital marknadsföring och kommunikation där du får arbeta både självständigt och i team? Vill du ha möjlighet att växa både personligt och professionellt? Då kan detta vara jobbet för dig.


Vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt, då vi löpande gör urval för intervjuer.


Om tjänsten:
Du erbjuds en utvecklande och självständig tjänst i ett bolag som präglas av intressentfokus, utveckling och professionalism. Du kommer att fungera som stöd för ledningen och den operativa verksamheten, och arbeta med både extern och intern kommunikation. Tjänsten är ny, vilket ger dig möjlighet att påverka rutiner, processer och arbetssätt.


Dina arbetsuppgifter kommer främst att innefatta:


• Ansvar för innehållet på hemsidan och intranätet (SharePoint).
• Skrivning och publicering av artiklar och innehåll.
• Ansvar för sociala medier - för närvarande LinkedIn, Facebook och Instgram .


Produktion av innehåll för sociala medier.
Kommunikation och interaktion med våra följare.
Hantering av publiceringskalender.
• Varumärkesarbete och employer branding.
• Utveckling av mallar, säljmaterial och presentationsmaterial.
• Ansvar för digital annonsering.
• Skrivning och utskick av nyhetsbrev till våra kunder.
• Ansvar för sökoptimering av hemsidan, inklusive kontinuerliga förbättringar baserade på statistik och sökanalys.
• Deltagande vid mässor och utställningar.


Vem är du?
Du har en utbildning inom (digital) marknadsföring och/eller (digital) kommunikation från universitet, högskola eller yrkeshögskola. Vi förväntar oss att du har minst 3-5 års erfarenhet. För att lyckas i rollen behöver du bred erfarenhet inom digital marknadsföring och kommunikation, gärna med tidigare erfarenhet av arbetsuppgifterna och ansvarsområdena.


Rollen kräver att du har minst 2–3 års erfarenhet som ansvarig för ett företags digitala kanaler. Du bör ha erfarenhet av arbete med webbplats, intranät, CMS, Adobe Creative Suite, sociala medier, digital annonsering och verktyg för nyhetsbrev. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med WordPress och SharePoint.


Vi ser positivt på erfarenhet av kommunikationsarbete inom en intern marknadsavdelning och/eller erfarenhet från en webbyrå och intresse för att ta steget över till kundsidan.


Du trivs med att skriva texter och skapa fångande rubriker, främst på svenska men även på engelska. Om du även har erfarenhet av att delta i digitala utvecklingsprojekt är det ett plus.


Som person är du proaktiv, driven, strukturerad och professionell. Vi värdesätter social förmåga och kompetens. Du är kommunikativ, skapar relationer och är förtroendeingivande, samtidigt som du är flexibel och har intresse för intressenter.


Om verksamheten:
MegaJobs är en effektiv aktör på arbetsmarknaden där vi erbjuder tjänster inom bland annat Rusta och Matcha ,bemanning rekrytering. Företaget grundad på engagemang i varje individs utveckling och alldeles särskilt engagemang i ett långsiktigt resultat för våra kunder och kandidater. Vår vision är att ge deltagarna en så god kunskap som möjligt över var och hur de kan hitta jobb samt att optimera deras ansökningsstrategier för att få ett jobb eller en utbildning som leder till jobb. Vi på MegaJobs jobbar med personlig coachning av deltagarna, seminarier, samhällsinformation, arbetsmarknadens regler, studievägledning och Workshops kring CV, utbildning och jobbsökande olika vägar och via olika medier med syfte att varje Praktiska moment som intervjuträning och praktik kan ingå enlig de behov deltagaren har.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MegaJobs AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 augusti 2023
  • Ansök senast: 15 september 2023

Postadress

Angereds Torg 5 /plan 1
Angered, 42465

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024