OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utmana livsmedelsbranschen genom att arbeta på ett ehandelsföretag som vet att kor är en del i ett större kretslopp? Vi söker dig som kan vara vår röst och nå ut i bruset. Du kan kommunicera väl via digitala kanaler och är pepp på att få lyfta ett företag som vill göra Sverige till ett föregångsland för hållbart jordbruk.
Det är här du kommer in. Dina arbetsuppgifter kommer till en början vara att skapa nyhetsbrev och annat kommunikativt material, arbeta med produktlanseringar (vilket inkluderar att ta bilder, skapa säljande texter och kommunikation kring produkten), digital annonsering och optimering av användarupplevelsen på gronagardar.se
Rollen innebär också att du är ansvarig för utformandet av kommunikationsplaner och vår marknadsstrategi. Du kommer att börja jobba med våra reda satta planer och förväntas sedan utveckla och förädla dem. Rollen innebär också ett ansvar för att för våra marknadsföringssamarbeten med externa företag och influencers, samt organisera olika marknadsföringsaktiviteter såsom mässor och kundevents. Vi är ett litet företag på tillväxt vilket innebär att din roll samt dina arbets- och ansvarsuppgifter kommer att utvecklas med oss.
Som person är du prestigelös och trivs i en roll där du samarbetar med andra. Du är strukturerad och van vid att arbeta fokuserat med många olika typer av arbetsuppgifter. Du är en kreativ person men har samtidigt ett strategiskt affärsmässigt tänk som underbygger dina val. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vi söker dig som har:
Kunskap om hur du skapar säljande kommunikation som ökar vår kundbas, som till exempel kampanjer och produktlanseringar.
Erfarenhet om hur effektiv digital annonsering utformas för att skapa försäljning och attrahera nya kunder.
Känsla för grafisk form och kunskap om hur du utformar och uppdaterar en attraktiv handelsplats online.
Relevant eftergymnasial utbildning.
Förmåga att komponera säljande bilder och uttrycker dig väl i skrift.
Kunskap om marknadsföring och kommunikation i Omnichannel.
Tidigare erfarenhet inom kommunikation och marknadsföring.
Goda kunskaper i InDesign och Photoshop samt digitala verktyg.
Meriterande är:
Om du arbetat i dagligvaruhandel / livsmedelsbranschen.
Har ett stort mat- eller matlagningsintresse.
Har kunskap om att skapa rörligt material.
Kunskap om sökordsoptimering och digital analys.
Har arbetat med varumärken inom FMCG.
Läs gärna mer om oss på Gröna gårdar och tjänsten på www.gronagardar.se/sv/jobb-marknadsforare
Intervjuer sker under augusti och tjänsten tillsätts så fort vi hittat rätt kanidat.