OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en strukturerad person med stark drivkraft som vill vara med och bidra till Fastighetsnytt och Business Arenas framgångar? I rollen som digital marknadsförare får du chansen att göra just det, och samtidigt ha ett roligt och utvecklande jobb. Sök redan idag!
Om företaget
Fastighetsnytt grundades 1994 och är Sveriges ledande medie för beslutfattare inom fastighet och samhällsbyggnadssbranschen. Vi är verksamma inom flertalet sektorer och är en central kunskapsförmedlare via våra varumärken Fastighetsnytt, Byggindustrin, Business Arena och Construction Summit. Business Arena är Nordens största mötesplats för beslutsfattare i samhällssektorn och lockar årligen tusentals besökare i Sverige, Norge, Danmark och Finland. På Fastighetsnytt och Byggindustrin arbetar idag ca 35 personer med redaktionellt arbete, försäljning, eventproduktion, marknadsföring och innehåll. Tillsammans med våra nordiska dotterbolag Estate Media är vi cirka 100 personer och omsätter runt 200 miljoner kronor.
Sedan 2017 är vi en del av Bonnier News och sitter tillsammans med bl a Dagens industri och Dagens Nyheter på Gjörwellsgatan i centrala Stockholm. Under 2020 förvärvades Estate Media i Norge och Danmark vilket gör oss till den ledande aktören på den Nordiska marknaden. Dessutom lanserade vi i år en ny mötesplats för ledande aktörer i byggsektorn – Construction Summit.
Vad går jobbet som digital marknadsförare ut på?
I den här rollen kommer du att ansvara för marknadsföringen av Business Arena, som är vår eventverksamhet. Det innebär att ta fram allt marknadsföringsmaterial för webben, göra e-postmarknadsföring till våra olika målgrupper och marknadsföra våra mötesplatser i sociala media. Vi ligger i framkant när det gäller att arbeta med marketing automation och vi jobbar datadrivet för att få bästa effekt av våra marknadsaktiviteter.
I jobbet ingår till exempel att:
-
sätta upp kampanjer i Eloqua, vårt marketing automation-system
-
skapa webbsidor för respektive event i Cvent, vår eventplattform
-
skapa kampanjer och publicering av innehåll på sociala medier och i övriga medier
-
uppföljning och analys av våra kampanjer
-
uppdatera och förvalta vår hemsida i Wordpress businessarena.nu
-
hantera vårt pressrum och skriva pressmeddelanden
Är du den vi söker?
För att vara framgångsrik i rollen som digital marknadsförare bör du ha en stark drivkraft och hög kompetens inom marknadsföring och det är meriterande om du har erfarenhet av fastighetsbranschen. I övrigt är du självgående i din yrkesroll, tycker det är viktigt med goda relationer och att jobba mot gemensamma mål. Du behöver kunna sätta dig in i nya saker och ämnen fort och hålla en hög produktionstakt.
Kvalifikationer:
-
minst tre års erfarenhet av marknadsföring, webbpublicering och marketing automation
-
vana av att skriva säljande text till olika kanaler
-
förståelse för datadriven marknadsföring, hur man driver trafik till hemsida via sociala medier
-
god kunskap om digital kommunikation och vad som driver konvertering
-
erfarenhet av marknadsföring mot B2B
-
goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
-
god systemvana
Praktiskt
Tjänsten är ett tillsvidareanställning.
Du kommer att tillhöra marknadsavdelningen bestående av 4 personer och rapporterar till marknadschefen. Vi sitter i Bonnier News lokaler på Gjörwellsgatan 30 i Stockholm.
Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan!
Som Nordens största medieföretag hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Local har vi även ett stort lokalt engagemang - från Sydsvenskan i söder till Örnsköldsviks Allehanda i norr. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat m.fl. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre - som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen.
På Bonnier News värdesätter vi att våra medarbetare har olika erfarenheter och perspektiv. Jämställdhet och inkludering är prioriterade frågor hos oss och ett av fyra bärande fokusområden i vår hållbarhetsstrategi. Vi vill skapa ett öppet klimat på våra arbetsplatser och strävar efter att hitta talangfulla medarbetare som vidgar våra perspektiv och hjälper oss att bidra till ett mer inkluderande samhälle. Detta genom journalistik och tjänster som är ännu mer tillgängliga för fler. Vi hoppas att även du vill bidra till detta!