OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hermods grundades 1898 och är ett av Sveriges äldsta utbildningsföretag. Våra gymnasie- och vuxenutbildningar samt yrkeshögskolor hjälper årligen cirka 70 000 studerande och deltagare med utbildning och jobbmatchning.
Hermods är en del av AcadeMedia, norra Europas största utbildningsföretag.
Nu söker vi en digital marknadsförare till vårt marknadsteam. Vi erbjuder dig en bred och varierade roll, med mycket frihet under ansvar. I vårt team är affärsfokus alltid av yttersta vikt, därför söker vi dig som har ett genuint intresse för att förstå målgrupper och hur vi kan addera värde till dem. För att lyckas behöver du ha ett driv, en positiv och lösningsfokuserad attityd samt att vara proaktiv i allt du gör. I vårt team hjälper vi varandra, bygger vår organisation starkare genom en bra teamkänsla och i ständig utveckling.
Arbetsuppgifter/ansvar:
• Arbeta med operativt marknadsarbete för Hermods och våra utbildningar; planera och genomföra kampanjer, projekt, mässor m.m. i syfte att fylla utbildningarna.
• Producera annonsmaterial/content, i form av text, bild och video/rörlig bild/animationer.
• Sätta upp digitala strategier och utveckla vår närvaro i sociala medier, i syfte att informera, inspirera och engagera våra målgrupper, samt jobba med influenser marketing.
• Uppdatera och utveckla innehållet på vår hemsida och studiekanaler.
• Arbeta med event/mässor, press och PR i syfte att stärka vårt varumärke.
• Driva vårt arbete med marketing automation och SEO.
• Genomföra webbanalyser för att kunna utveckla marknadsföring, annonsering och hemsida.
• Arbeta nära verksamheten för att stötta affärsplaner med relevanta marknadsinsatser.
• Projektleda marknadsaktiviteter och projekt i syfte att utveckla vår marknadskommunikation och vår affär, samt stärka vår marknadsposition.
Kravprofil och kompetens
Vi söker dig som har några års erfarenhet av digital marknadsföring, och vill fortsätta utveckla din kompetens hos oss på Hermods. VI jobbar nära verksamheten och även i tätt samarbete med AcadeMedias centrala inhouse byrå med digitala experter och webbutvecklare. Hos oss har du stor möjlighet att utvecklas som marknadsförare.
• Eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, digital kommunikation eller motsvarande.
• Minst 1-2 års arbetserfarenhet från digital marknadsföring.
• Mycket god förmåga att formulera sig i tal och skrift.
• Mycket god kunskap inom digital marknadsföring, sociala medier och digital annonsering.
• Kunskap inom grafisk produktion och video/rörlig bild.
• Erfarenhet av marketing automation system och webbanalys (Google Analytics) är mycket meriterande
Egenskaper:
• En driven, kreativ och proaktiv ”doer” med affärsfokus.
• Självständig och ansvarstagande och gillar att och ta egna initiativ.
• Flexibel och förändringsbenägen och har en god förmåga att samarbeta med andra.
• Ödmjuk, positiv och lösningsfokuserad.
Välkommen med din ansökan!
Placeringsort: Stockholm
Tillträdesdag: Augusti/September eller enligt ök
Anställningsform: Heltid, tillsvidare
Sista ansökningsdag: 2021-06-30. Vi kallar löpande till intervju så skicka in din ansökan redan idag.
Kontaktperson: Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Carina Ekdahl carina.ekdahl@hermods.se eller Lina Högemark, Marknads- och kommunikationschef lina.hogemark@hermods.se.