OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om rollen
Som Digital Marknadsförare på Jobman Workwear spelar du en viktig roll i att bygga vidare på vår kommunikation mot slutanvändare och återförsäljare. Ditt främsta fokus kommer ligga i att följa upp och analysera utfallet av de aktiviteter och kampanjer vi gör. Du jobbar agilt och är inte rädd för att testa nytt, här finns möjligheten att själv få vara delaktig i utformandet av rollen. Du är med där det händer och är länken mellan Jobman och externa byråer. Tillsammans med dem tar du fram och formar marknadsmaterial för webb och analogt.
Du kommer ha interna kontaktytor med vilka du kommer samarbeta i olika delar av arbetet. Tillsammans med sälj och innesälj kommer du skapa marknadsplaner, mål och KPI:er, med Produktutveckling och inköp ska texter och foton produceras tillsammans med AD vid nya produktsläpp. Du rapporterar till marknadschefen.
Exempel på arbetsuppgifter:
Vara delaktig i att bygga strategier för digital/analog kommunikation samt driva operativa insatser
Använda data för att anpassa och optimera innehåll som framgångsrikt konverterar kampanjer till försäljning / bygger vårt varumärke (SEO/SEM).
Identifiera berättelser och skapa engagerande innehåll som stärker varumärket
Hitta vägar för att utveckla Jobman Workwears arbete i sociala kanaler
Följa upp, utvärdera och utveckla närvaron och innehållet i kanalerna när de är uppsatta
Medverka i framtagning av produktkataloger och säljpresentationer
Dialog med byråer vid behov
Om dig
Hit söker vi en självgående och nyfiken person som ser lösningar i stället för problem. Du har ett kommersiellt tänk i att driva affär och jobbar prestigelöst. En av dina drivkrafter är att få vara med och göra skillnad, med en positiv inställning tar du dig an dina arbetsuppgifter. Du är inte rädd för att utmana arbetsmetoder och delar gärna med dig av dina tankar och kompetenser. Du är en van skribent med vana av att anpassa budskap till målgruppen, på så sätt når du ut på bästa möjliga sätt. Du gillar också att se resultat av kampanjer som görs för att kunna optimera dem på bästa sätt.
Önskad bakgrund
Akademisk utbildning inom kommunikation eller annat relevant område
Tidigare erfarenhet av kommunikationsarbete
Tidigare erfarenhet av att arbeta med analys och verktyg som exempelvis Google Analytics
Erfarenhet av att arbeta med webbpubliceringsverktyg
Erfarenhet av att arbeta med LinkedIn, Facebook och Instagram
Meriterande om du har:
Kunskap i Apsis, Mailchimp eller liknande e-mailverktyg
Kunskap i Storykit, Photoshop eller liknande program
Erfarenhet av CRM
Om Jobman Workwear
Jobman Workwear AB utvecklar och marknadsför hållbara kläder som skyddar arbetaren i sitt dagliga arbete. Jobman Workwear grundades 1975 och är idag en av marknadens ledande leverantörer av arbetskläder. Försäljningen sker i dagsläget via återförsäljare och distributörer i Sverige och på ett 15-tal internationella marknader. Jobman Workwear har idag strax över 20 medarbetare och omsätter ca 110 milj. Jobman Workwear ingår i det börsnoterade bolaget New Wave Group AB.
Intresserad?
I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV via www.kimm.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se. Om du går vidare i processen kommer du få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.
Som en del av vårt rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, detta för att öka kännedomen om våra framtida medarbetare.
Notera att det nu är lite sommarledighet som gäller för många av oss och vi kommer återta processen i mitten av augusti.
Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Olof Lindmark på ol@kimm.se.