Arbetsbeskrivning
Motor Trend söker en digital marknadsförare!
Motor Trend söker en handlingskraftig och kreativ digital marknadsförare som vill vara med och driva vår digitala närvaro framåt. Om du är en “doer” som älskar att ta initiativ, genomföra idéer och har ett stort intresse för människor, då är det här rätt roll för dig!
Rollen kan anpassas något efter dina erfarenheter och intressen så vi ser gärna ansökningar med varierande erfarenhet från nyexaminerad till mer erfarna personer.
Om oss:
Hos Motor Trend får du möjlighet att arbeta med Toyota & Lexus, två av världens starkaste varumärken, inom en organisation som präglas av personlighet, öppenhet och närhet. Vår mission är att få se kundens äkta leende och vi tror att vi kan uppnå den genom sann laganda och stort engagemang.
Fordonsbranschen genomgår en stor förändring inom både elektrifiering och digitalisering. Denna resa ställer helt nya krav på oss som företag och de produkter och tjänster som vi erbjuder men också på vår personal och ledare inom bolaget.
Om jobbet:
Vi söker en kreativ digital marknadsförare till Motor Trend! Du ska hantera den digitala kundresan från datainsamling till insikt. Ditt mål är att hitta nya trender, mönster och beteenden i våra digitala kanaler och ta vår marknadsföring till nästa nivå.
Du blir en viktig medarbetare i vårt marknadsteam och får möjlighet att verka i en nytänkande och prestigelös miljö. Du kommer också att ansvara för våra sociala medier.
Exempel på arbetsuppgifter:
Skapa och implementera digitala marknadsföringskampanjer som driver trafik, engagemang och varumärkesmedvetenhet.
Aktivt hantera och optimera innehållet på sociala medier (Facebook, Instagram, TikTok, Linkedin, YouTube) och andra relevanta digitala kanaler.
Skapa innehåll med hjälp av foto och film
Uppdatera och utveckla vår hemsida
Förbättra och utveckla den digitala kundresan
Skapa kampanjer och annonser från idé till färdigt material
Ständigt testa nya idéer, format och strategier för att hålla oss på topp och optimera våra digitala satsningar.
Samarbeta med övriga delar av företaget så som bilförsäljning och servicemarkad för att skapa relevant och intressant innehåll.
Ha koll på de senaste trenderna inom digital marknadsföring och bilindustrin för att kunna implementera innovativa lösningar.
Skapa marknadsplaner
Vi söker dig som:
Är en doer med en förmåga att se behov och som självständigt kan lösa problem
Har erfarenhet av digital marknadsföring och har jobbat med att skapa och optimera kampanjer på Google Ads, sociala medier och andra digitala plattformar.
Har en stark analytisk förmåga och kan omvandla data till konkreta förbättringsåtgärder.
Är självgående och trivs i en dynamisk miljö där du snabbt kan agera på förändringar och nya möjligheter.
Har ett stort intresse för människor och en vilja att lära dig hur bilbranschen fungerar
Är kreativ, handlingskraftig och har en positiv inställning
Krav:
Stor kunskap i Adobe-programmen
B-körkort
Utbildning inom området eller minst 2 års erfarenhet inom en liknande roll
Vi erbjuder:
En spännande och utmanande roll i ett innovativt och framåtblickande företag.
En arbetsmiljö där du får utrymme att ta initiativ och skapa konkreta resultat.
Ett engagerat och kreativt team som arbetar nära för att nå gemensamma mål.
Flexibla arbetstider, konkurrenskraftig lön och flertalet andra förmåner.
Tjänsten är placerad i Karlstad men kommer att arbeta med att marknadsföra samtliga 10 orter inom Motor Trend. Resor mellan våra orter kommer att förekomma.
Skicka din ansökan till marcus.nilsson@motortrend.se senast 2025-01-19. Skicka gärna in din ansökan redan idag då urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag. Märk ansökan ”Digital marknadsförare”.
Har du frågor är du välkommen att kontakta Marknadschef Marcus Nilsson via 054- 24 01 01 eller marcus.nilsson@motortrend.se
Motor Trend AB grundades i Mariestad 1984 och är återförsäljare för Toyota och Lexus. Under 2024 firar Motor Trend 40 år av ständig utveckling. 2023 omsatte vi över 1 miljard och vi är idag ca 180 medarbetare fördelat på tio orter; Mariestad, Skara, Lidköping, Karlstad, Arvika, Skene, Kungsbacka, Varberg, Falkenberg och Halmstad. Toyota är världens största biltillverkare, med återkommande toppbetyg på kvalitet och säkerhet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Martin Gustafsson
Platschef Mats Karlsson Franzén
054-24 01 01
Försäljningschef Martin Johansson
054-24 01 16
Verkstadschef Lisa Svensson
0300-32 06 22