Digital marknadsförare till Örebro universitet

Digital marknadsförare till Örebro universitet

Arbetsbeskrivning

Örebro universitet är ett modernt och framstående lärosäte med ämnesmässig bredd, mod att ompröva och förmåga att utveckla. Vi har professionsutbildningar som tillhör landets bästa och ett av våra mål är att universitetet ska vara en attraktiv arbetsplats där medarbetare känner glädje och stolthet. Här finns cirka 1 600 anställda och 15 000 studenter. Örebro universitet bedriver utbildning och forskning i en öppen miljö och finns på tre campusområden; Campus Örebro, Campus Grythyttan och Campus USÖ (Universitetssjukhus Örebro).

Avdelningen för kommunikation och samverkan ansvarar Avdelningen ansvarar för att samordna arbetet med externa relationer och bedriva kommunikationsarbete på hög nivå. Avdelningen arbetar med studentrekrytering, arbetslivskontakter, presskontakter samt har ansvaret för informationskanaler som intern och extern webbplats, event och sociala medier. Avdelningen koordinerar samverkansplattformar. Andra viktiga områden är att stödja studenternas entreprenörskap, att erbjuda uppdragsutbildningar och evenemangsservice för konferenser och andra akademiska möten. Avdelningen är indelad i enheter som leds av enhetschefer.

Bakgrund
På avdelningen Kommunikation och samverkan finns enheten Studentrelationer, ett av våra mål är att öka antalet förstahandssökande och bidra till att kännedomen om Örebro universitet. Det gör vi med riktad personlig kommunikation mot våra målgrupper. Enheten består av ca 10 medarbetare med olika kompetens och erfarenheter. Avdelningen spelar en viktig roll i Örebro universitets studentförsörjning. Arbetsplatsen är resultat- och utvecklingsorienterad med en positiv framåtanda där medarbetare ständigt utvecklas.

Uppdraget
Ditt huvudsakliga uppdrag är:

Som digital marknadsförare kommer du ingå i en arbetsgrupp med personer som ansvarar för den relationsskapande marknadsföringen. Där ingår:


• rekryterande kampanjer
• programspecifik marknadsföring
• webbproduktion
• eventplanering och genomförande
• sociala medier
• filmproduktion

I gruppen hjälps vi åt och vi har en kultur där vi stämmer av med varandra och bollar idéer tillsammans. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att planera, ta fram och utvärdera innehåll på Örebro universitets sociala medier och webb. Du tycker om att skriva kärnfulla och träffsäkra texter som engagerar målgruppen och har enkelt att kombinera detta med det visuella. Du har ett starkt intresse av att kontinuerligt lära dig mer inom det digitala området och ser omvärldsbevakning som en naturlig del av din vardag.

Du blir en viktig medspelare och kan vara med att påverka och utveckla hur Örebro universitet uppfattas av vår målgrupp.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:


• en högskoleutbildning eller liknande inom kommunikationsområdet
• erfarenhet av att ha jobbat med sociala medier
• erfarenhet av filmproduktion
• tidigare erfarenhet av Epi-server eller liknande Content management-system för webbproduktion 
• mycket god förmåga att uttrycka dig i svenska språket, i tal och skrift.

Det är meriterande om du har:


• erfarenhet av annonsering i sociala medier
• erfarenhet av projektledning
• erfarenhet av sökmotoroptimering (SEO)
• kunskaper i Photoshop och Indesign

Dina egenskaper 
Du trivs med att arbeta i grupp men har även en god förmåga att arbeta självständigt. Du är utvecklings- och lösningsfokuserad med en vilja att bedriva utveckling i grupp för verksamhetens bästa. Du är kreativ och analytisk. Vidare är du lyhörd, då du i ditt arbete ska möta verksamhetens behov samt skapa kommunikation som är relevant för målgruppen. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.

Information
Anställningen är ett vikariat på 100% med start den 1 augusti 2022 till den 31 mars 2023. För ytterligare information är du välkommen att ta kontakt med tf. enhetschef Evelina Carey, 019-303306 eller 0730855508, evelina.carey@oru.se

Inom Örebro universitet förväntar vi oss att medarbetarskap genomsyras av mod, ansvar, engagemang och respekt. Mod att vara öppen för utveckling och förändring, ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, engagemang att samverka och bidra till utveckling samt respekt genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.

Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.

Ansökan
Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".

En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:


• Ett personligt brev med motivering till hur du kan bidra till universitetets fortsatta utveckling
• CV med relevant beskrivning av samlad kompetens
• Kopior av relevanta betyg/intyg som stärker din kompetens

Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas.

Sista ansökningsdag är 2022-06-08. Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro universitet
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2022
  • Ansök senast: 8 juni 2022

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024