OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är ett ungt företag inom e-handelsbranschen som erbjuder allt inom party, maskerad och presenter! Vi har nyligen skapat vår hemsida och är nu efter en driven medarbetare som kan hjälpa oss att driva in trafik till hemsidan samt utföra mindre uppgifter inom programmering.
Som digital marknadsföringsanalytiker kommer du att arbeta nära marknadsföring, byråer och andra interna team. Du kommer att bidra till framgången för vårt företag , där du kommer att hjälpa till att koordinera och analysera vår marknadsföring, reklam och PR-aktiviteter.
Nyckelansvar inkluderar (men är inte begränsade till):
Samla in och analysera kund-, marknadsförings- och webbbeteende data.
Kunna hantera voocommerce.
Testa kampanjer, analysera nyckeltal och identifiera möjligheter att öka kampanjens prestanda
Utveckla och presentera lärande från dina analyser, inklusive praktiska insikter och rekommendationer.
Utveckla digitala kampanj- och webbmätningsstrategier.
Skapa instrumentpaneler, datavisualisering och resultatrapporter för kampanjer och webbplatser.
Implementera en framgångsrik SEO-strategi.
Erfarenhet av att bygga webbsidor i Wordpress är ett krav för tjänsten.
Dina kvalifikationer:
Minst 2-3 års relevant arbetslivserfarenhet i liknande roll.
Kandidatexamen i marknadsföring eller relaterat område.
Erfarenhet av SEO/SEM, analys- och rapportverktyg, Google Analytics, Google Tag Manager och Data Studio.
Kunskap om digital marknadsföring inom social, display, programmatisk, Google Adwords och retargeting.
Kunskaper i Html5 och Wordpress.
Stark analytisk, kommunikations- och presentationsförmåga
God kunskap inom Engelska i både tal och skrift
Vi kan erbjuda båda deltid- eller heltidstjänst.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.