Digital marknadskommunikatör

Digital marknadskommunikatör

Arbetsbeskrivning

Har du stort driv och brinner för marknadsföring, kommunikation och digitala verktyg? Vill du vara med på vår tillväxtresa, lyfta fram vårt fantastiska företag och alla grymma medarbetare? Gillar du att utveckla, planera och samordna ­kampanjer, insatser och marknadsföringsstrategier? Toppen, då är du den vi söker.
Energihems kommunikationsavdelning består idag av tre personer som sitter på huvudkontoret i Sundsvall. Trycket är högt och intensivt emellanåt då företaget är mitt inne i en spännande och fartfylld tillväxtresa. Allt inom kommunikation och marknad, såsom exempelvis skrivande, film/foto, webb och grafisk form, sker huvudsakligen från huvudkontoret i Sundsvall, men resande uppdrag förekommer då Energihem har kontor, anställda och kunder runt om i landet.
Arbetsuppgifter
Vi vill nu stärka upp vårt kommunikationsteam för att kunna möta upp det ökade behovet av vår kompetens i denna intensiva fas. Där kommer du som marknadskommunikatör bland annat fokusera på området för marknads- och kundkommunikation, i nära samarbete med säljavdelningen.
Rollen handlar om att bygga, utveckla och vårda ett starkt varumärke som borgar för en trygg investering genom att skapa och driva arbetet med en enhetlig, effektiv och attraktiv kommunikation som leder till försäljning och slutligen nöjda, energisparande kunder. Våra kunder kan göra mycket för både miljön, värdet på sin fastighet men också för den egna plånboken med relativt enkla medel. Vi på Energihem är med dem genom hela processen.
Därför behöver vi nu dig - en driven, engagerad, relationsbyggande och digital marknadskommunikatör som ser möjligheterna, vill utveckla och tycker om att vara där det händer. Du räds inte en ständigt föränderlig arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik och det går snabbt från beslut till handling. Det innebär att du måste vara flexibel och lätt kunna ställa om utifrån nya prioriteringar och beslut. Även att du är en stark skribent med ett strategiskt tänk och ett operativt driv, samt en fena på SEO och SEM.
Dina dagar kommer bland annat kunna innehålla:
Innehållsproduktion till våra interna, externa och sociala kanaler.
Utveckling och innehållsproduktion webb och webbshop, samt kalkylator.
Agera stöd i olika kommunikationsfrågor till organisationen, framförallt säljavdelningen.
Jobba med leadsgenerering och driva trafik till och på vår webb och i våra kanaler
Skriva målgruppsanpassade SEO-texter till webbsidan
Arrangera digitala arrangemang så som webbinarier och livesändningar.
Producera och paketera rörlig kommunikation.
Pressmeddelanden, hantera pressbilder och vår pressdel.
Omvärldsbevakning, med trender och tendenser, analyser och bearbetning av vår marknad.
Kreera och koordinera PR-aktiviteter
Ta fram nytt och förbättra befintligt marknadsmaterial, kreativa digitala kampanjer och produktblad
Mäta, analysera och optimera resultat.
Vara beställare av olika byråtjänster; reklam, profilmaterial, tryck, media och digitala byråer
Intern projektledare med gott driv och planeringsförmåga


Viktigt för att du ska trivas i rollen är att du har god förståelse för det digitala landskapet och digitala plattformar. Vidare är det meriterande om du har förståelse för och erfarenhet av digitala köp-processer. Du arbetar självständigt och är målmedvetet och som person är du innovativ, ansvarsfull och strukturerad. Du kan också hantera flera projekt parallellt. Skulle du besitta kunskaper i UX-design hade det varit toppen, men inget krav.
Din profil
För den här rollen vill vi att du har relevant utbildning inom kommunikation, journalistik eller marknadsföring från högskola eller universitet. Du har även goda kunskaper om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggande.
För att lyckas bra i rollen har du tidigare arbetat som marknadskommunikatör i ett företag, eller annan organisation med höga krav på snabb och relevant information till flera målgrupper. Du behöver ha erfarenhet från webbpubliceringsverktyg, gärna SiteVision och WordPress. Det är viktigt att du har goda kunskaper i InDesign, Photoshop, Adobe Premiere PRO, och Google Workspace. Gärna även Business Manager, Ads manager och liknande. Vi ser att du är en mycket duktig skribent med en lösningsorienterad inställning.
Det är viktigt att du tycker om att arbeta i team, men också enskilt. Vidare söker vi dig som är kreativ och uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på svenska och gärna också engelska. Kan du även polska är det ett plus i kanten.
Så hur ansöker jag?
Ansöker gör du genom att maila till rekrytering_isabelle@energihem.com, skriv "Digital marknadskommunikatör” i ämnesraden och bifoga ditt CV samt ett personligt brev. Vi kommer att göra urval och bjuda in till intervjuer löpande så ansök gärna redan idag - eller som senast 31 augusti. Vi ser fram emot att få läsa din ansökan!
Vilka är Energihem?
Energihem är ett snabbväxande företag som erbjuder privatpersoner en lönsam investering med energibesparande produkter, såsom exempelvis solel och energifönster. Med dessa produkter kan våra kunder minska sin energiförbrukning men också sitt klimatavtryck för framtida generationer. Vi tror på solel som framtidens energikälla och energisparande produkter för en lång och hållbar framtid!
Vår mission är att både våra kunder och vår natur ska bli vinnare!

Kontaktpersoner på detta företaget

Vice VD Nicklas Wegar
0735052156
Vice Vd Nicklas Wegar
060100036

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Energihem i Sverige AB Sundsvall
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juli 2021
  • Ansök senast: 31 augusti 2021

Besöksadress

Axvägen 12
Sundsvall

Postadress

Axvägen 12
Sundsvall, 85350

Liknande jobb


10 december 2024

10 december 2024

6 december 2024