OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är på väg till nästa nivå i vår digitala resa och vill höja upplevelsen för våra kunder genom att presentera vårt varumärke, våra produkter och tjänster på ett sätt som speglar vår organisation och våra hörnstenar. Vi söker nu dig som ska bli vår expert på kommunikation i digitala kanaler.
Vi söker en ”digital doer” med förståelse för helheten, med strategiskt tänk och operativt driv.
Du förväntas producera, publicera och optimera digitalt innehåll för olika digitala kanaler samt arbeta med kommunikationsplaner för dessa. Naturligtvis ingår även att arbeta med uppföljning och analys av resultat i digitala kanaler.
Du kommer skriva eget innehåll samt ta fram bilder och rörligt material. Du kommer arbeta med text, bild och film.
Du kommer att arbeta i en internationell koncern och stötta organisationen i frågor som rör digital kommunikation. Koncernspråk är engelska och i vardagen är även övriga nordiska språk frekvent förekommande.
Du har en eftergymnasial utbildning inom media eller kommunikation och ett antal års arbetslivserfarenhet inom digital kommunikation.
Vi arbetar i PC-miljö, med Microsoft Office 365 och Adobe grafiska programvaror. Du förväntas ha hög kompetens i digitala verktyg och plattformar.
Du gillar att uttrycka dig i text, gärna både på svenska och engelska, och är van att producera content. Din kunskap, erfarenhet och intresse för kommunikation gör att delaktighet, råd och tips kring kommunikation i stort och smått förhoppningsvis blir naturligt.
Placering är på koncernens huvudkontor som är beläget i trevliga lokaler på Berga i Helsingborg. Vi jobbar 37,5 timmar/vecka med möjlighet till flextid och har i övrigt bra och marknadsmässiga förmåner.
Allard Support for Better Life är moderbolag till bolag i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Irland, Belgien, Kina och USA, alla inriktade på ortopedteknik. Vi utvecklar och säljer ortoser av hög kvalitet till marknader över hela världen. Vi är en av Nordens ledande aktörer där vi tar vi ansvar för hela kedjan från tillverkning till patient. Hela koncernen har ca 300 anställda, varav ett 40-tal arbetar på huvudkontoret i Helsingborg. Verksamheten i Norden bedrivs i Camp Scandinavia AB.
Vi är en arbetsplats som präglas av prestigelöshet, viljan att hjälpa varandra samt många skratt. Vi är ett företag som växer och är lönsamma vilket innebär att vi kan erbjuda bra utvecklingsmöjligheter.
Gå gärna in och läs mer på vår LinkedIn!