OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Familjeföretaget HESTRA/Martin Magnusson & Co grundades 1936 och drivs i dag av tredje och fjärde generationen Magnusson. Design och utveckling sker på huvudkontoret i Hestra och handskarna tillverkas i våra egna fabriker och vi köper själva in skinn, tyg, foder och andra material. Vi har därmed god kontroll över produktionskedjan och kan säkerställa hög kvalitet. Flera av företagets modeller görs också för hand av Europas mest erfarna handskmakare. Årligen tillverkar vi över 2,2 miljoner par handskar och vi har cirka 60 årsanställda i Sverige. Vi har dotterbolag i USA samt Tyskland och agenter, distributörer och återförsäljare i över 40 länder. Läs mer om oss på www.hestragloves.se.
HESTRA – ett handskföretag med lång historia.
Vi är ett familjärt och värderingsstyrt bolag som präglas av struktur, ordning och reda. Hos oss råder det ett prestigelöst förhållningssätt där vi är ytterst måna vår historia och våra värderingar. Vårt ledarskap inom företaget skulle vi beskriva som informellt och organisationen är platt med korta beslutsvägar. Idag finns HESTRA över hela världen, och även om vi numera har fyra egna fabriker och tillverkar handskar för både sport, mode och yrkesarbete har inget egentligen förändrats. Händer och handskar är fortfarande i fokus. Och vi är fortfarande kvar i Hestra.
I rollen som digital marknadskommunikatör ansvarar du för alla våra digitala kanaler, sociala medier samt uppdatering och planering av våra befintliga webbplatser. Du producerar och koordinerar vår digitala annonsering i alla kanaler som bygger vårt varumärke och stärker våra olika produktsegment. Du planerar och utvecklar vår strategi för sociala medier, organisk och betald, för att öka vår onlinenärvaro och förbättra våra marknadsförings- och försäljningsinsatser. Vi ser gärna att du hänger med i utvecklingen, bevakar omvärlden och testar nya idéer då vi i dagsläget är starka på Instagram men vill inom kort kliva in på nya kanaler för att möta en yngre målgrupp. Du tar fram relevanta idéer, koordinerar med organisationen och anpassar dem på ett sätt som passar i olika plattformar. Du är också den som har kontakt med alla våra ambassadörer och influencers samt den som skapar nya intressanta möjligheter och samarbeten. I denna roll blir du en viktig del i vårt marknadsteam där vi i dagsläget är fyra personer som arbetar tätt tillsammans och brinner för det vi gör. Din närmsta chef är vår marknadschef, stöttning i ditt arbete får du också genom våra externa samarbetspartners.
Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå av:
• Digital annonsering - ha en tät dialog med vår byrå samt ta fram annonser till samtliga kanaler.
• Organiska sociala medier - Planera och producera innehåll med text, bild och rörligt material.
• Skapa kampanjer, uppdatera flöden, följa upp och analysera data från insatser i våra sociala medier och andra digitala kanaler.
• Ha en nära dialog med vår marketing manager i USA, för koordinering av digitala insatser.
• Hantera ambassadörer/samarbeten – ha en tät dialog med våra ambassadörer för att planera aktiviteter samt orderläggning av produkter.
• SEO-optimering – planera och implementera förbättringar för våra webbsidor.
• Skapa innehåll, planera och uppdatera våra hemsidor och PIM system.
• Hantera våra digitala system, så som MediaFlow, WordPress, Centra och Business Central.
Vi på HESTRA har en övertygelse om att trivsel och prestation hänger ihop på arbetsplatsen och värdesätter ditt engagemang och din ambition att vilja utvecklas hos oss. Du blir en del av ett härligt gäng där nya tankar och idéer alltid är välkommet - tillsammans hjälps vi åt att genomföra dem!
DIN PROFIL
Vi tror att du som söker har en relevant utbildning, samt ett par års erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter i annan verksamhet. Du har mycket goda kunskaper inom sociala medier, betald och organisk samt erfarenhet av PIM-system. Vi ser också att du har förståelse för det digitala landskapet och tidigare arbetat med WordPress eller liknande. Har du dessutom erfarenhet av foto och video och/eller kunskaper inom Adobe CC är det ett plus i kanten, men inget krav. Svenska och engelska hanterar du i både tal och skrift. Som person är du prestigelös, proaktiv, engagerad och ansvarstagande lagspelare, så är du en fullträff. Du trivs som allra bäst i ett högt tempo i en flexibel roll med många utvecklingsmöjligheter.
Varmt välkommen med din ansökan!
KONTAKT
I denna rekrytering samarbetar HESTRA med FindMood. Du ansöker till tjänsten med CV och Personligt brev på www.findmood.se, senast 12 december. Ansvarig rekryterare är Sanna Thituson, hör gärna av dig med frågor under processens gång till sanna@findmood.se eller 070-23 63 925.