OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du på jakt efter ett utmanande och utvecklande arbete som marknadskommunikatör med fokus på digitala medier? Vi söker en marknadskommunikatör som ska ansvara för företagets kommunikation på web, intranät ochsociala medier. Du kommer att vara delaktig i utvecklingen av ett nytt team för marknad och kommunikation.
Vår kund, som är ett kommunalt aktiebolag, driver och utvecklar framtidssäker fiberinfrastruktur. De är en innovativ aktör inom telekom med en härlig entreprenörsanda och som just nu är inne i en stark expansionsfas. Företaget sitter i trevliga lokaler i Hallonbergen i Sundbyberg.
Arbetsuppgifter:
Som digital marknadskommunikatör är du med och utvecklar företagets digitala marknadskommunikation och varumärke utifrån fastställda mål. Du säkerställer att marknadskommunikationen håller en hög kvalitet, är värdeskapande och når ut till rätt målgrupper. Du kommer i huvudsak självständigt arbeta med, utveckla och förvalta företagets webbplats, intranät och sociala medier. Du ingår i ett team om fyra personer där du rapporterar till marknadschefen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
- Skapa och publicera inspirerande och säljande innehåll på webb och intranät
- Publicera nyhetsbrev och kampanjerbjudanden
- Planera, utveckla och publicera inlägg och kampanjer på sociala medier
- Ta fram digitalt material inför event och säljaktiviteter
Erfarenheter och personliga egenskaper:
Vi tror att du har en examen inom digital kommunikation eller motsvarande. Du har minst tre års relevant arbetslivserfarenhet och behärskar sociala medier mycket väl. Som person har du kundfokus, stark drivkraft och är kreativ. Du är professionell, utåtriktad och kommunikativ. Vidare ser vi att du har en god analytisk förmåga för att förstå trender och sätta dig in i kundunderlag, siffror och statistik. Du är en utpräglad doer som inte tvekar att rycka in och hjälpa till där det behövs. Vi tror även att du är ordningsam, prestigelös och ambitiös.
- Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift
- Du har goda kunskaper i Photoshop, In Design, Illustrator, Google Analytics och Officepaketet
- Du har B-körkort
Det är meriterande men inget krav om du har erfarenhet från telekombranschen. Det är dock viktigt att du har ett intresse för branschens produkter och tjänster.
Mer om tjänsten
- Arbetstid: Heltid
- Start:Omgående
- Placering: Sundbyberg
- Hyrrekrytering: Du börjar som konsult på Andara och efter 6 månader övergår din anställning till kundföretaget om båda parter samtycker.
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Lilian Norin på lilian.norin@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varför jobba med oss?
På Andara sätter vi våra medarbetares karriärmål i fokus och vårt mål är att bygga varaktiga relationer. Med ett långsiktigt engagemang bidrar vi till att skapa balans i arbetslivet, framför allt genom att lyssna på våra medarbetare, varandra och våra kunder.
- AnställningsförmånerVi erbjuder marknadsmässiga löner och semesterersättning. Din anställning omfattas givetvis även av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och friskvårdsbidrag.
- Medryckande medarbetaraktiviteterVi är måna om att du ska känna dig delaktig. Därför anordnar vi regelbundet varierande och roliga aktiviteter för våra medarbetare.
- Hos oss blir du sedd och hördVi finns alltid tillhands för att stötta, coacha och ge råd till dig som medarbetare. Vi jobbar flexibelt tillsammans med dig och håller tät kontakt för att du ska trivas och utvecklas på bästa sätt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lilian Norin
08-409 256 06
Pascalle Arias
08-409 256 03
Svante Norin
08-409 256 02
Linda Gadd
072-019 92 09
Claudia Klingsell
0768007001