OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med cirka 14 000 medarbetare är AcadeMedia en av norra Europas största utbildningsföretag. Vi är verksamma i hela utbildningskedjan, från förskola till vuxenutbildning. Våra medarbetare har olika uppdrag och kompetenser, med ett starkt gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Varje dag hjälper vi 60 000 barn och elever samt nästan 100 000 vuxna deltagare att utvecklas och nå sina mål. Vi letar efter dig som vill vara med och göra Sverige lite bättre. Läs gärna mer på academedia.se.
Digital Marknadsspecialist
Är du digital marknadsförare och redo att gå in i en bransch som är i startgroparna med att bygga upp sin digitala närvaro? Vill du utmana dig själv och jobba med den mest digitala målgruppen, unga mellan 13-15 år?
AcadeMedias gymnasiesegment är i startgroparna för en spännande utvecklingsfas vilket i stort innebär att vi behöver bygga upp ett digitalt in-house marknadsteam. Där kommer Du att ha chansen att driva utvecklingen från start samt ha möjligheten att forma din egen tjänst. Vi söker en driftig, operativ och digital marknadsspecialist som vill ansvara för att bygga upp och förvalta gymnasieskolornas närvaro i de digitala kanalerna.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på 100% med start omgående eller enligt överenskommelse. Du kommer att sitta på vårt huvudkontor beläget på Adolf Fredriks Kyrkogata, mitt i centrala Stockholm och ett stenkast ifrån Hötorget.
Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Ansvarsområden
• Digitala annonseringskanaler Google (sök, display, Youtube) & Facebook för alla våra skolor
• Bygga upp och förvalta kampanjerna under året.
Kravprofil
• Positiv attityd och en vilja att lära dig gymnasieskola.
• 2-3 års erfarenhet från digital annonsering
• Intresserad av ständig utveckling, jobba i team & lösningsorienterad
• Detaljfokuserad med hög drivkraft
Vidare brinner du för projektledning och entreprenörskap. Du har näsa för små detaljer och triggas av att arbeta med just dessa. Du arbetar fokuserat, hungrigt och självständigt och har inga problem med att på egen hand driva projekt samt din egen utveckling framåt mot uppsatta mål.
Meriterande kvalifikationer
• Certifiering Adwords, Google Analytics och/eller Facebook
• SEO
• Webmaster verktyg
Arbetar du redan idag på en digital byrå är detta starkt meriterande.
Ansökan:
Sista dag för ansökan är den 31 mars.
Då intervjuer kommer att ske löpande kan tjänsten komma att tillsättas före sista ansökningsdatum varför vi gärna ser att du söker så snart som möjligt.
Samtliga ansökningar sker via webb och den externa länk som du finner i annonsen. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Emma Norin, Digital Marknadschef AcadeMedia. emma.norin@academedia.se