OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om jobbet
Som digital marknadsstrateg spelar du en mycket central roll på marknadsavdelningen för Kulturhuset Stadsteatern. I samråd med ansvariga chefer leder och arbetar du operativt med alla Kulturhuset Stadsteaterns digitala kampanjer och ansvarar för vår digitala marknadsstrategi. Vi söker dig som har erfarenhet av liknande positioner, med kompetens som gör att du snabbt kan axla rollen.
Med två miljoner besökare och mer än 4000 programpunkter om året är Kulturhuset Stadsteatern en av norra Europas största kulturinstitutioner. Marknadsavdelningen på Kulturhuset Stadsteatern arbetar med kommunikation och försäljning för hela bolaget med syfte att stärka varumärket och attrahera besökare och publik till alla våra mångfacetterade kulturverksamheter. Totalt består avdelningen av 24 tjänster med placering vid Sergels torg. Digital marknadsstrateg rapporterar direkt till försäljningschefen som leder marknadsavdelningens enhet Försäljning och kanaler.
Ansvarsområden
Förvalta och kontinuerligt utveckla Kulturhuset Stadsteaterns digitala marknadsstrategi.
I samråd med ansvariga chefer ansvara för de digitala kampanjerna i alla steg, från planering och budgetering till genomförande.
Ansvara för en medieplan med affärsområden och riktlinjer för kampanjer i Meta, Google och andra relevanta plattformar.
Rådgivande, och vid behov handledande, roll till operativt ansvariga inom webb, CRM/MA och sociala medier med syfte att upprätthålla Kulturhuset Stadsteaterns digitala marknadsstrategi.
Kontinuerlig uppföljning och återkoppling av resultat för det digitala ekosystemet i allmänhet och den digitala annonseringen i synnerhet. I uppdraget ingår att säkerställa att områdets KPI:er är uppsatta och följs upp på ett ändamålsenligt sätt.
Nyckelposition i digitala utvecklingsprojekt.
Kontaktperson för extern konsult vad gäller digital annonsering. Du kommer vara en nyckelspelare i såväl interna processer som i dialogen med externa parter.
Budgetuppföljningsansvar inom utveckling och förvaltning av Kulturhuset Stadsteaterns marknadsföring i digitala kanaler.
Kvalifikationer
Relevant utbildning på högskolenivå eller motsvarande inom digital kommunikation.
Erfarenhet av strategiskt och operativt arbete i digitala marknadsföringskanaler.
Erfarenhet av att arbeta med digital annonsering i framförallt Meta och Google är ett krav.
Erfarenhet av och god kunskap om Google Analytics 4 och Google Tag Manager är ett krav.
Din stora förståelse för det digitala landskapet tillsammans med förmågan att sätta dig in i och känna dig trygg i en komplex organisation med många intressenter och kontaktytor tror vi kommer vara nyckeln till att lyckas med uppdraget.
Personliga egenskaper
För att trivas i den här rollen tror vi att du är:
Kreativ, självgående och med förmåga att hantera flera projekt samtidigt.
Proaktiv och resultatinriktad.
Stark teamspelare med god samarbetsförmåga.
Flexibel och anpassningsbar i en dynamisk arbetsmiljö.
Praktiskt om tjänsten
Tjänsten är ett vikariat på ett år om 100% med tillträde snarast enligt överenskommelse. För mer information om tjänsten kontakta rekryterande chef Kristoffer Öhrvall, kristoffer.ohrvall@kulturhusetstadsteatern.se .