Digital Media Manager till Loyaltic

Digital Media Manager till Loyaltic

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill ha en vardag där du får skapa helhetsupplevelser utöver det vanliga, från kreativ idé till genomförande. Du kommer att röra dig i en miljö där det går undan och där du får vara med på Loyaltics fortsatta tillväxtresa. Som Digital Media Manager kommer du att arbeta både operativt och strategiskt för kända varumärken som Arla Ko, Pucko, Coca-Cola, Carmex och Santa Maria. Du bör vara prestigelös i ditt arbete och trivas med att arbeta kundnära och presentera digitala strategier samtidigt som du genomför och optimerar lösningarna!
OM LOYALTIC
Loyaltic är en Nordisk kommunikationsbyrå med fokus på varumärkesbyggande kampanjaktiveringar. De hjälper kunder att rekrytera, aktivera och engagera sin målgrupp med hjälp av kreativa kampanjer, effektiv användning av digitala medier, lojalitetsprogram och gamification. Hos Loyaltic kommer du att mötas av en familjär arbetsplats som värdesätter öppenhet och prestigelöst samarbete. De arbetar som ett team i Norden fördelat på kontor i Stockholm, Oslo och Helsingfors.
DU ERBJUDS
Bli en del av ett internationellt företag med möjligheten att arbeta för välkända varumärken på den nordiska marknaden
Bli en del av ett engagerat team med svårslagen teamkänsla
Frihet under ansvar med möjlighet att forma rollen, påverka processer och driva utvecklingen framåt
Flexibla arbetstider med möjlighet att arbeta hemifrån

OM ROLLEN
Som Digital Media Manager kommer du att bli en del av teamet i Norden som hjälper företag att öka sin försäljning med hjälp av kreativa kampanjer, effektiv användning av digitala medier och smarta gamificationlösningar. Du kommer att arbeta tätt med sälj- och produktionsteamet som består av både säljare, projektledare och kreatörer.
Du ska trivas att arbeta varierat, allt från att ta fram digitala strategier till att presentera idéer till kunder, sätta upp rätt tracking, genomföra projekten och optimera leveransen tillsammans med teamet.
ANSVARSOMRÅDEN
Delta i kundmöten i syfte att presentera kreativa lösningar på hur varumärken och kampanjer ska exponeras i digitala kanaler
Ta fram digitala planer och innehållsrekommendationer för att nå uppsatta KPIer
Sätta upp och optimera leveranser
Arbeta proaktivt för att utveckla den digitala affären på Loyaltic

VI TROR ATT DU HAR
Ca 3 års erfarenhet från digitala medier, gärna från byråsidan
Mycket goda kunskaper i Facebook Ads Manager
Intresse för försäljning och säljprocessen
Flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

DET ÄR MERITERANDE OM DU HAR
Kunskaper i Google Ads eller Google Analytics

SOM PERSON ÄR DU
Kvalitetsmedveten och vet vad som ska till för att lyckas med kommunikation och annonsering i ett digitalt landskap
Strukturerad och prestigelös
Proaktiv och driven

ÖVRIGT
Start: Omgående
Placering: Maria Skolgata 83, Stockholm
Omfattning: Heltid
Hemsida: loyaltic.com
Typ av tjänst: Tillsvidare

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gigstr AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 september 2021
  • Ansök senast: 24 september 2021

Postadress

Alströmergatan 22
Stockholm, 11247

Liknande jobb


22 december 2024

Content Manager (Part time)

Content Manager (Part time)

20 december 2024

Marknadsansvarig - NPA Plast

20 december 2024