Digital Media Specialist

Arbetsbeskrivning

Svenska Spel är Sveriges ledande spelbolag, med ett brett erbjudande inom turspel, sportspel och kasino, med välkända varumärken som Triss, Lotto och Stryktipset. Utifrån ett uppdrag från svenska staten och bolagets värdegrund, är visionen att spel ska vara till glädje för alla. Det uppnås genom att erbjuda bra och ansvarsfulla spelupplevelser. Svenska Spel är också landets största sponsor av svensk idrott, på såväl elitnivå som gräsrotsnivå. I koncernen ingår Casino Cosmopol med Sveriges fyra internationella kasinon. Bolaget har cirka 2 100 anställda med huvudkontor i Visby. För mer information, besök https://om.svenskaspel.se

Är du vår nya Digital Media Specialist som ansvarar för att utföra och optimera datadrivna medieköp genom programmatiska köpplattformar?

Du har en hög förståelse för digitala mediers roll i en modern mediemix och kan både vara stöd och kravställare i en planeringsprocess för kundkommunikation. Kommunikationen kan vara direkt kunddataorienterad och konceptualiserande bredare marknadsföringsinitiativ beroende på syfte. Du kommer även bidra med insiktsarbete och strategigrund till den kundcentrerade kundkommunikationen, mediebyrå samt kommunikationsansvariga.

Jobba för en större upplevelse

Som Digital Media Specialist kommer du köpa, följa upp och optimera datadriven annonsering för Svenska Spels samtliga produktvarumärken utifrån givna affärsregler i externa kanaler via programmatiska plattformar. I ett tvärfunktionellt team med resten av CEM och resurser från Content samt Analys kommer du även göra löpande insiktsbaserade uppdateringar i annonsmaterial och köpstrategier utifrån kundförflyttningar eller kampanjaktiviteter.

Vidare säkerställer du kampanjleveranser, föreslår och administrerar varumärkes- och kampanjspecifika målgruppsstyrningar baserade på både Svenska Spels egen data och data som tillhör någon av våra partners samt är ett stöd och rådgivande till marknads- och kommunikationsansvariga kollegor vid framtagande av övergripande medieplaner och strategier för varumärkenas digitala närvaro som helhet.

Du kravställer och är primär kontaktperson för CEM gentemot Svenska Spels IT-stöd när det gäller extern digital marknadsföring och i samarbete med Teamleader sammanställer du underlag för utvecklingsplan av tekniska marknadsföringsinitiativ samt deltar i kvalificering och kravställan gentemot medieägare av digitalt annonsutrymme.

Är du den vi söker?

Du har stor erfarenhet av att planera och utföra programmatiska medieköp, har en förmåga att snabbt omvandla data till insikter och åtgärder, erfarenhet av att arbeta med datahanteringssystem för modulering och profileringar av digitala målgrupper (Data Management) samt av att arbeta med köp- och annonshanteringssystem såsom Adform, Doubleclick Bid Manager etc.

Vidare har du:

• Högskoleutbildning eller annan likvärdig utbildning inom Marknadsföring/Kommunikation eller Datavetenskap, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
• God kännedom om ny teknik och trender inom datadriven marknadsföring.
• God kännedom om och vana att arbeta i Demand Side Plattforms (DSP) och Data Management Plattforms (DMP)
• God kännedom om olika digitala kanalers roll i mediamixen samt i en köpbeslutsprocess.
• Vana vid att arbeta med dynamiska annonslösningar som Bannerflow, Google studio eller Adform.
• Förståelse för det programmatiska landskapet både från ett köparperspektiv samt publicistperspektiv såväl som förutsättningar från teknikleverantörer.
• Vana vid att arbeta med API integrationer mot marknadsföringsplattformar och nyttjande av automatiska informationsfeeder i marknadsföringsmaterial såsom banners, video m.m
• Har du en vana vid att arbeta i en större matrisorganisation är det meriterande.
• Tidigare erfarenheter från spelbranschen är meriterande



Som person är du nyfiken och kreativ men har en analytisk ådra och förmåga att snabbt ta insikter ur data och presentera dem på ett pedagogiskt sätt i tal och skrift. Du ska ha en naturlig förmåga i nya digitala system och en nyfikenhet som driver en egen utveckling i ämnet. Vidare är du:

• Nyfiken med mycket goda kunskaper om marknadsföring i allmänhet samt programmatisk och digital annonsering i synnerhet, på både ett teoretiskt och ett praktiskt plan.
• En lagspelare som trivs med att samarbeta tätt med både kollegor på den egna avdelningen och med andra delar av företaget.
• Driven och tillser löpande kompetensutveckling och är beredd att hela tiden investera i utbildning, i syfte att själv kunna tillhandahålla spetskompetens


Upplev Svenska Spel

Att jobba på Svenska Spel rymmer många upplevelser. Hos oss kan du känna pulsen, våga drömma stort och stolt erbjuda spel som är till glädje för alla. Vi är svenska folkets spelbolag som förebygger spelproblem, som sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer och låter vinsten gå tillbaka till samhället. Vi är omtänksamma kollegor som tar fram det bästa hos varandra, vi har ledare som utmanar och stöttar, vi investerar i dig, din hälsa och kompetens. Du kommer spela en viktig roll när vi skriver nästa kapitel i Svenska Spels historia. Nu satsar vi framåt för en ännu större upplevelse – för våra kunder, för samhället, för dig.

Ansökan och kontaktuppgifter

Rollen är en tillsvidaretjänst på heltid med placering på vårt huvudkontor i Visby eller Solna. Är du redo för en större upplevelse? Tveka inte att ansöka redan idag! Vi hanterar ansökningar löpande, dock senast den 10 juni.

Frågor om tjänsten: Andreas Clifford, andreas.clifford@svenskaspel.se

Frågor om rekryteringen: Ulrika Ekbohm, ulrika.ekbohm@svenskaspel.se

Facklig kontakt: Johnny Wid, johnny.wid@svenskaspel.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Catrine Snis
08-50895453

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svenska Spel .
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 28 maj 2018

Besöksadress

Norra Hansegatan 17
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024