OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Digital Media Specialist till AcadeMedia
AcadeMedia fortsätter att utveckla den digitala marknadsföringen för våra 16 varumärken inom gymnasiet och vi behöver stärka upp teamet med ytterligare en vass digital media specialist.
Här får du chansen arbeta datadrivet med både social media- och sökannonsering och utvecklas tillsammans med drivna kollegor. Du kommer att samarbeta nära de andra specialisterna inom segmentet och det digitala marknadsteamet.
Om rollen
Teamet du kommer ingå i är ett gäng digitala specialister som bryter ny mark inom digital marknadsföring för utbildningssektorn. Ditt främsta ansvarsområde är att driva social media- och sökmotorannonsering och att fortsätta utveckla annonseringsstrategier för flera av varumärkena inom AcadeMedias gymnasiesegment.
I rollen ingår att arbeta datadrivet och optimera annonseringen mot konverteringar med allt från segmentering, attribution och remarketing. Du arbetar nära andra specialister och skapar synergier med segmentets övriga marknadskanaler och kampanjer.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Uppsättning, optimering och rapportering av kampanjer i social media och Google-ads
• Skapa och följa upp annonseringsstrategier
• Samla in och analysera data som underlag för att löpande optimera kampanjerna
• Identifiera, dokumentera och sprida best practice internt i organisationen
• Jobba mot en löpande automatisering och optimering av arbetssätt
• Stötta och utbilda i digital annonsering internt
• Hålla dig uppdaterad runt best practice och nya verktyg från Google och sociala medier.
Du kommer jobba direkt under teamets digitala marknadschef och fylla en viktig funktion i det digitala marknadsteamet. Tjänsten är placerad på AcadeMedias huvudkontor centralt i Stockholm.
Om dig
För att trivas i teamet är du prestigelös och öppen, drivs av att skapa bra resultat och vill ständigt utvecklas. Du bör har förmåga att gå från planeringsstadiet till att driva igenom och slutföra uppdrag och projekt.
• Minst 1 års dokumenterad erfarenhet av digital annonsering i Facebooks och Googles annonsverktyg med goda resultat
• Goda kunskaper runt kontouppsättning och hur man arbetar strategiskt med annonskonton
• God förståelse för hur man bygger synergier mellan sökmotorannonsering, sociala media-annonsering och andra marknadskanaler
• Mycket goda kunskaper inom Google Analytics, Google Ads och Facebook Ads
• God analytisk förmåga och kan jobba datadrivet
• Mycket goda kunskaper i svenska (verbalt och skriftligt)
Känner du att rollen som Digital Media Specialist låter som nästa steg för dig att ta? Tveka inte på att söka rollen redan idag! Intervjuer sker löpande och därför kan rollen komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på AcadeMedia så berättar vi mer om de fantastiska möjligheterna med den här tjänsten. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Ansvarig rekryterare: Jennifer Svanborg, jennifer.svanborg@academedia.se.
Mer om AcadeMedia
AcadeMedia skapar möjligheter för människor att utvecklas. Deras 16 300 medarbetare fördelade på drygt 650 förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Alla 176 000 barn, elever och vuxenstuderande som går i deras verksamheter under ett år ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål, samt de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential.
AcadeMedia är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge och Tyskland. Deras storlek skapar trygghet och skapar förutsättningar till att vara en långsiktig och stabil utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget.