Digital Office Support

Arbetsbeskrivning

Vad vårt jobb är
På Klaravik sammanför vi hundratusentals köpare över hela världen med säljare av maskiner och fordon via vår webbplats klaravik.se (http://klaravik.se/). Vi har skapat en auktionstjänst där man dagligen hittar mängder av nya objekt att lägga bud på, och vårt företag växer ständigt. Under 2022 såldes objekt för 3,1 miljarder kronor genom företaget och i år ligger prognosen på ytterligare tillväxt. Nu söker vi dig som har ett stort intresse för IT, är en stjärna på service och älskar att hjälpa dina kollegor!

Vad ditt jobb blir
Som Digital Office Support är ditt huvudsakliga ansvar att ge support till våra medarbetare vad gäller verksamhetens digitala verktyg, för att skapa den bästa digitala arbetsmiljön för alla våra anställda. Du har dagligen kontakt med dina kollegor, både lokalt och remote och vägleder dem kring IT-relaterade frågor och problem.

Vi vill att du kontinuerligt följer upp och återkopplar i dina ärenden samt lyfter upp de problem och förbättringsåtgärder som du ser inom vår digitala arbetsmiljö. Vid eventuella projekt eller förändringar kan du komma att ansvara för dessa.

Du stöttar HR i både onboarding- och offboardingprocessen med bland annat beställningar av hårdvara, installation av mjukvara och att våra interna digitala kommunikationskanaler är uppdaterade efter hur organisationen ser ut just idag.

I rollen ingår även kontakt med våra IT- och telefonileverantörer, ansvar för konferensutrustning och kopiatorer, inventering av våra system och vår hårdvara samt se till att vi har ett säkerhetstänk kopplat till vår digitala miljö.

Tjänsten är placerad i Karlstad men du kommer även hjälpa våra medarbetare runt om i landet, via telefon och mail.

Vem du är
Vi söker dig som tidigare har arbetet med support, antingen inom IT eller kundservice. Självklart har du ett gediget intresse för IT och digital utveckling. Du är en social och utåtriktad person som har ett problemlösande och logiskt sätt att tänka. Du har erfarenhet av att arbeta i olika IT-miljöer, Google och Office 365 och har tidigare arbetat med Apples produkter. Vi ser det också som meriterande om du arbetat i olika ärendehanteringssystem, såsom Zendesk. Då vi är en del av den holländska koncernen TBAuctions behöver du förutom svenska, även kunna tala och skriva flytande på engelska.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du trivs i en miljö där samarbete är nyckeln till allas framgång och att hjälpa varandra i det dagliga arbetet är en självklarhet. Du ser service och god kommunikation som två viktiga delar i ditt arbete och du drivs av att arbeta proaktivt och lösningsfokuserat. Vidare så är det viktigt för oss att du trivs med att utveckla och förbättra Klaraviks digitala arbetsmiljö.

Detaljerna och vad vi erbjuder
Anställningsform: Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning tillämpas.
Ansökan: Senast 29/1.
Personlighets- och kapacitetstester kan komma att bli aktuellt under rekryteringsprocessen. Referenser och bakgrundskontroll tas på slutkandidat.

Vi sitter i härliga lokaler i Inre hamn i Karlstad och vi erbjuder 6 veckors semester, friskvårdsbidrag, pensionslösning och sjukvårdsförsäkring. Men framför allt tycker vi om att göra saker ihop så som träning, friskvårdsaktiviteter, AW’s och kick-offer.

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta Klaraviks HR-chef Andrea Elfman på 079 006 00 44 eller andrea.elfman@klaravik.se eller Klaraviks CTO, Jonas Egidius på 070 990 93 77 eller på jonas-egidius@klaravik.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Klaravik AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 januari 2023
  • Ansök senast: 29 januari 2023

Besöksadress

Jungmansgatan 9
None

Postadress

None
KARLSTAD, 65228

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024