OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som jobbat ett par år inom AdOps/Campaign management och nu vill ta nästa steg till en bredare roll som Digital Operations Specialist, där du även får möjlighet att arbeta nära vårt Audience & Tech-team.
Är du kunnig inom det digitala landskapet, en analytiskt lagt problemlösare som dessutom har erfarenhet av att arbeta i olika AdServers? Då vill vi prata med dig!
Arbetsuppgifter
POC för taxonomi, kampanjsheets, site tracking, campaign management och set up inom adservers
Säkra att alla kampanjer går upp I tid
Dra ut och dela kampanjdata med specialister/planners
Identifiera ad serving problem och komma med förslag på lösningar
QA och felsökning av kreativ och säkra att de följer policy och tekniska specifikationer
Hjälpa till med dokumentation och uppdateringar av kreativt material och trafficking
Konfigurera olika dataströmmar genom våra API-partners
Identifiera eventuella problem med sagda dataströmmar och komma med förslag på lösningar
Manuellt uppdatera olika datakällor
QA och felsökning av taxonomier och olika former av tracking
Kunskaper och erfarenhet
Ca 2 års erfarenhet at AdOps/Campaign Management
Erfarenhet av Adservers (Google Ad Manager, Google Campaign Manager, Adform, Sizmek, etc.)
Förståelse av olika onlineformat (HTML5, Javascript, Rich Media)
God kunskap i MS Excel
Har du även förståelse för grundläggande SQL i data warehouse och datavisualisering (PowerBI) så är det en fördel.
För att passa i denna roll tror vi att du
Har en god förståelse och stort intresse av det digitala landskapet
Har en mycket god skriftlig och verbal kommunikationsförmåga, flytande engelska är ett krav.
Är duktig på att organisera ditt arbete och att ge support till flera olika projekt/kunder parallellt
Är proaktiv och med utmärkt problemlösningsförmåga
Är snabblärd inom olika tekniska system och är analytiskt lagd
Vi gillar att arbeta i en snabb och föränderlig miljö och att vara en del av ett globalt nätverk innebär att vi har fördelen att arbeta med några av de mest prestigefulla globala varumärkena med möjligheter att utvecklas och ligga i framkant. Några av de kunder som vi arbetar med är bland annat Spotify, Carlsberg, ICA, American Express, Dyson, Amazon och många fler.
Din karriär hos oss kommer att vara varierad och spännande. I en bransch med ständig förändring erbjuder varje dag nya utmaningar och om du är mån om att arbeta i framkant och bli bäst på det du gör kommer din tid hos oss att skapa oändliga möjligheter för framtiden.
Du blir en del av ett team på 75 dedikerade marknadsförare som sitter i trevliga kontor, så centralt man kan komma, på Grev Turegatan i Stockholm. Vi har även har möjlighet att arbeta hemifrån, då vi tillämpar en hybrid arbetsmodell.
Anställning
Detta är en tillsvidareanställning på heltid, som inleds med en provanställning om 6 månader.
Välkommen med din ansökan! Intervjuer sker löpande.