Digital Operations Specialist till Novartis!

Digital Operations Specialist till Novartis!

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som har erfarenhet av att implementera digitala aktiviteter och som har ett skarpt systemsinne med ett öga för grafisk design, där du kommer ta dig an rollen som Digital Operations Specialist. I rollen kommer du få god användning av din kunskap för digitala trender, komma med kreativa problemlösningar och arbeta för att stödja de tvärfunktionella teamen. Vi tillämpar löpande urval - ansök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Novartis är ett multinationellt läkemedelsföretag som är högt rankat inom den globala läkemedelsindustrin och finns i över 140 länder. Företagskulturen är internationell och familjär och deras svenska kontor är placerat i Kista. Vi på Academic Work söker för Novartis räkning en Digital Operations Specialist till deras svenska team.

I rollen som Digital Operations Specialist kommer du stödja de tvärfunktionella teamen genom att implementera digitala aktiviteter såsom webbuppdateringar, skicka nyhetsbrev och göra inlägg på sociala medier. Du kommer att arbeta i ett lokalt svenskt team och ha ett nära samarbete med deras Digital Operations Specialist och Omnichannel Engagement Manager. Du kommer även att interagera med deras nordiska digitala team.

Detta är ett konsultuppdrag på heltid där du blir anställd hos oss på Academic Work och jobbar på uppdrag för Novartis fram tills årsskiftet.

Du erbjuds
- En roll där du får ta initiativ inom dina ansvarsområden och en möjlighet till utökade arbetsuppgifter beroende på tidigare erfarenhet.
- Att tillhöra ett globalt läkemedelsföretag i framkant där du samlar meriterande erfarenhet för framtiden.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Säkerställa efterlevnad för digitala plattformar, genom att granska att innehållet är godkänt innan publicering, se till att korrekta mallar används och att varumärkesriktlinjer följs.
* Implementera innehållsuppdateringar på deras webbplatser som är byggda i Drupal.
* Skicka nyhetsbrev genom verktyget APSIS ONE.
* Publicera inlägg i sociala medier.
* Stödja uppföljning av aktiviteter och tillhandahålla data genom Google Analytics och deras instrumentpaneler.
* Utökade arbetsuppgifter kan bli relevant beroende på din tidigare erfarenhet, där du exempelvis kan hantera uppgifter relaterade till deras Customer Relationship Management-system (Salesforce), och/eller implementera betalda sociala mediekampanjer.


VI SÖKER DIG SOM
- Har en kandidatexamen inom företagsekonomi, digital marknadsföring eller motsvarande - vilket du motiverar i din ansökan. Alternativt har du relevant erfarenhet inom digital verksamhet där du arbetat med liknande arbetsuppgifter som nämnts ovan - vilket du motiverar i din ansökan.
- Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska i såväl tal som skrift, då daglig kommunikation och dokumentation sker på båda språken.
- Erfarenhet av innehållsuppdateringar på webbplatser, samt erfarenhet av sociala medieplattformar och dess hanteringsverktyg, videoredigeringsplattformar och Google Analytics. Kännedom eller erfarenhet av deras andra system är starkt meriterande.

Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av Content Management System (Drupal), sociala medier hanteringsverktyg (Meta, LinkedIn, Sprinklr) samt e-postverktyg (APSIS ONE).
- Förståelse för moderna (betalda, ägda och intjänade) digitala kanaler.
- Erfarenhet av projektledning och att arbeta tvärfunktionellt.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Problemlösande
- Kvalitetsmedveten

Utöver ovan nämnda personliga egenskaper ser vi att du som söker tjänsten har ett öga för grafisk design, är självgående och har en genuin nyfikenhet och ett driv inom systemadministration samt en förmåga att arbeta agilt. Du tar initiativ inom dina ansvarsområden och ansvar i att driva ditt arbete framåt, där du aktivt söker kontakt med berörda parter för att säkerställa detta.

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 juni 2023
  • Ansök senast: 23 juli 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


4 oktober 2024