Digital Portfolio Manager till Orkla Foods Sverige

Digital Portfolio Manager till Orkla Foods Sverige

Arbetsbeskrivning

Till Orkla Foods Sverige i Malmö söker vi nu en Digital Portfolio Manager som vill vara med på en spännande resa där du tillsammans med dina kollegor driver utvecklingen av den digitala konsumentresan. Lockas du av en bred roll fylld av spännande arbetsuppgifter och projekt där du ansvarar för den digitala framflyttningen av Orklas varumärkesportfölj? Då skall du söka tjänsten och bli del av ett passionerat och drivet team av kollegor!

Tjänsten är ett konsultuppdrag, på heltid, med en förväntad uppdragslängd på 12-18 månader.

Om Orkla Foods Sverige
Orkla Foods Sverige tillagar mat och dryck i Sverige med kärlek och omtanke om människor, hav och land. Våra varumärken är Abba, Kalles, Felix, BOB, Havrefras, Ekströms, Risifrutti, Grandiosa, Önos, Kung Gustaf, FUN Light, Grebbestads, JOKK, Den Gamle Fabrik, Ejderns, Svennes, Hållö, Lucullus, Limfjord, Anamma, Krögarklass, Liva Energi och Paulúns. Vi har en omsättning på cirka 6 miljarder kronor och har runt 1 500 anställda i Malmö, Eslöv, Fågelmara, Kumla, Kungshamn, Tollarp, Uddevalla (lager), Vansbro och Örebro. Vår vision är att vi ska vara ”Din vän i vardagen” genom att leva upp till våra värdeord - modig, pålitlig och inspirerande. Orkla Foods Sverige ingår i den norska koncernen Orkla som är noterat på Oslobörsen.

Om tjänsten
I rollen som Digital Portfolio Manager får du axla en viktig roll i Orklas fortsatta resa i att bygga framtidens konsumentupplevelse. Primärt förväntas du ansvara för framdriften och den digitala förflyttningen av Orkla Foods varumärkesportfölj i enlighet med övergripande mål och strategier. Genom ett strategiskt fokus, och med hjälp av varumärkena, kommer du att driva, mäta, utvärdera och förflytta portföljen för att säkerställa bästa möjliga konsumentupplevelse. I din roll ingår att strategiskt utmana, stötta och förflytta varumärkena framåt i det digitala landskapet men rollen kommer också att inkludera operativa inslag och projekt.

I nära samarbete med dina kollegor och genom marknadsdrivna och datadrivna arbetssätt kommer du kontinuerligt att utforska, testa och utvärdera alltifrån potentiella plattformar, samarbeten, verktyg och kanaler som kan bidra till en bättre konsumentupplevelse. Tillsammans med dina kollegor kommer du även arbeta med att;

- Utveckla och implementera strategier för: Digital Content, Digital Loyalty & Advocay samt Digital Traffic & Conversion
- Identifiera konsumenters behov och rekommendera nya funktioner, samarbeten eller idéer baserat på trender, kundbeteenden, omvärldsbevakning eller search topics online
- Skapa, implementera och monitorera processer som driver den digitala utvecklingen av portföljen
- Konsultera marknadsteamen med know-how kring framtagandet av starka, effektiva, läsvänliga och SEO-optimerade texter för digitala kanaler/plattformar
- självständigt initiera och-/eller starta upp dialoger med potentiella partners för att leverera mervärde för varumärkesportföljen med egen budget.


Din bakgrund
För att lyckas i rollen ser vi att du har en för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning och minimum 4-5+ års erfarenhet av strategiskt och operationellt digitalt arbete. Du har framgångsrikt arbetat med digitala kampanjer och optimering samt har erfarenhet av strategiarbete i syfte att optimera det digitala ekosystemet. Vidare förutsätter rollen att du har erfarenheter och kunskaper inom följande områden;

- Erfarenhet av konverteringsmekanik och vad som motiverar konsumenter online
- Erfarenhet av keyword placement, med förmåga att genomföra egen keywords-analys samt använda SEO riktlinjer för att optimera texter
- Erfarenhet och vana av datadrivet kampanjarbete och analys av erhållna rapporter och insiktsstudier.
- Erfarenhet och förståelse av copy
- Erfarenhet av att jobba med byråer
- Goda kunskaper i Google Analytics samt Wordpress eller andra CMS.
- Flytande i svenska och engelska i tal och skrift.


Har du dessutom nedan erfarenheter är det meriterande för tjänsten;

- Branscherfarenhet inom FMCG - gärna inom livsmedelsbranschen
- Erfarenhet av budgetansvar samt av team lead/personalansvar
- Kunskaper i Adobe CS, Facebook Ads Manager, Google Ads, Search Console, Data Studio samt i CRM-system


Vem är du?
Vi söker dig som är en digital native och som motiveras av att vara med på en förändringsresa i en dynamisk arbetsmiljö där kulturen präglas av teamwork, utvecklingsfokus och moderna arbessätt. Som person trivs du när du har ordning, struktur och tydliga arbetsprocesser. Du älskar att koordinera och vara involverad i flera projekt samtidigt. Att lösa utmaningar, ta eget ansvar samt att kunna påverka är något som motiverar dig i ditt arbete. Du trivs i en utåtriktad miljö och får energi av att samarbete nära kollegor, externa partners och interna team.

Hos Orkla Foods Sweden ansluter du till ett bolag och team där där öppenhet och kunskapsutbyte är självklara framgångsfaktorer för att kunna utvecklas.

Placering & Start
Tjänsten är placerad i centrala Malmö och tillsättning är omgående eller enligt överenskommelse.

Kontakt & ansökan
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Daniel Hilvardén, på daniel(at)ecommercerecruit.se eller +46 72 600 64 21. Då vi tillämpar löpande urvalsarbete uppmanar vi dig att skicka in din ansökan snarast för att säkerställa att din ansökan kommer med i processen. Vi ser med stort intresse fram emot din ansökan!

contentmanager #digitalmarketing #content #marketing #campaign #orkla #ecommercerecruit #ehandel #ecommerce

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E-commerce Recruit
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 oktober 2021
  • Ansök senast: 31 oktober 2021

Liknande jobb


23 december 2024

22 december 2024

Content Manager (Part time)

Content Manager (Part time)

20 december 2024

Marknadsansvarig - NPA Plast

20 december 2024