OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet från en liknande roll och vill ta nästa steg och bli en nyckelspelare i en organisation som värdesätter ditt driv och din kunskap? Motiveras du av att arbeta i en modern verksamhet som digitaliserar och automatiserar processer? Då ser vi gärna att du läser vidare…
Vår avdelning Digital Service söker en Digital Process Analytiker (DPA) inom team Spara & Betala. Fokus i denna roll kommer vara på alla systemmässigt relaterade processer och tjänster som exempelvis Swish. Du kommer tillsammans med Domänägare och DPA´s i team Spara & Betala jobba nära verksamheten för att realisera alla de initiativ som pågår samt hantera dagliga uppgifter inom teamet. Du blir en viktig länk mellan verksamhet, IT och våra systemleverantörer och kommer ingå i olika projektgrupper inom banken.
Ett urval av dina kommande arbetsuppgifter…
• Automatisering av manuella rutiner
• Kartlägga processer
• Kravställning och samordning internt och externt
• Ansvara för Orion - Ta emot felanmälan och supportera användare vid problem
• Initiera, delta i och koordinera felsökning i de tekniska processerna
• Vara med i olika typer av projekt och stötta vår verksamhet kring olika systemfrågor
• Ta emot anmälan om brister, koordinera och rapportera dessa till systemleverantörer
• Säkerställa att beställningar av systemändringar är korrekta
• Test och verifiering av funktionalitet vid nyheter/ändringar i processer och angränsande system
• Skapa och upprätthålla processdokumentation och användarhandledning
• Kontroll och administration av behörigheter
• Delta i alla för rollen relevanta forum och pulsmöten
Vem du är…
Vi söker dig som trivs i en roll där du kommunicerar och samarbetar med olika personer dagligen - både internt och externt. Som person är du därför fokuserad, flexibel och har en god koordinationsförmåga. Du har också ett stort teknikintresse och sporras av att förstå tekniska processer och flöden samt att försöka förbättra dessa.
Vi ser gärna att du har förståelse för systemförvaltning, samt att du har erfarenhet av system som exempelvis Entrabank, Entracard, Internetbanken, Mobilbanken.
Vad Marginalen Bank erbjuder dig…
Hos oss blir du en del av en prestigelös organisation där du får vara med och påverka processer och rutiner. Vi arbetar agilt och vågar fatta så många beslut som möjligt så nära en själv och ens team som möjligt. Vi är innovativa, arbetar proaktivt och driver igenom fattade beslut med en handlingskraft.
Vårt huvudkontor, mitt i centrala Stockholm, huserar i byggnaden Grönlandet - ett arkitektoniskt mästerverk signerat Sigurd Lewerentz från 1932. Vi har en egen restaurang med egen kock som lagar ekologisk mat vilket är en extra lyx i vår vardag! Här får du arbeta med medarbetare som känner stolthet, arbetsglädje och delaktighet. Vi erbjuder också utveckling och flexibilitet för alla våra engagerade medarbetare. Volontärdag, tjänstepension, friskvårdsbidrag och hälsoförsäkring är bara några av våra förmåner - Välkommen att läsa mer om vår kultur och våra förmåner på vår hemsida.
Låter detta som något för dig, tveka då inte att kontakta oss!
Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta rekryterande ledare John Lindholm på mejl, john.lindholm@marginalen. Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 25/7 -2022.