OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla Vattenfalls digitala kundupplevelse?
Inom avdelningen Digital Channels arbetar vi med att förverkliga Vattenfalls digitala strategi, bland annat genom att driva ett antal mycket intressanta projekt som syftar till att förbättra Vattenfalls webbplatser och olika appar för bland annat smarta hem-produkter. Vi är idag ett team om cirka 15 personer som nu behöver förstärkas!
Om Rollen
Som Projektledare inom Digital Channels kommer du arbeta med utveckling och förvaltning av våra digitala kanaler. Du kommer ha en central roll i arbetet med att hålla samman alla våra digitala projekt i Norden.
Du blir en del av Digital Channels och får ansvaret för teamet Delivery and Operations som ansvarar för leveransen av alla våra digitala projekt, stabiliteten av de digitala tjänsterna samt leveransen i vårt DevOps team. Du kommer att leda ett växande team på fyra medarbetare som består av Scrum Master, Testare och Service Delivery Manager.
Om dig
Du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller teknik. Du har minst fem års erfarenhet av projektledning av digitala utvecklingsprojekt inom webb och digitala tjänster på en Digital avdelning, e-handelsbolag, webbyrå, eller motsvarande. Du är van att arbeta med många olika kontaktytor samt att kommunicera på engelska.
Du har även:
- Erfarenhet av agil utveckling och metodiker.
- Erfarenhet av projektmetodiker så som PROPS, PPS, PEJL eller liknande.
- Goda språkkunskaper (flytande svenska och engelska i tal och skrift).
- Mycket goda kommunikations- och presentationskunskaper.
För att lyckas i rollen är du en målinriktad doer som är beredd att kavla upp ärmarna. Du har förmågan att växla mellan högt och lågt, är prestigelös och får saker att hända. Du är operativ och lösningsorienterad. Att du är noggrann, social och organiserad ser vi som självklarhet.
Mer information
Tjänsten är placerad på Vattenfalls nybyggda huvudkontor i Solna. Välkommen in med din ansökan innehållande CV och ett personligt brev via vattenfall.se/jobb. En portfolio ökar även dina chanser. Innan anställning görs drogtest. På Vattenfalls hemsida kan du även läsa om vår andra lediga tjänst som Product owner.
Sista ansökningsdag är den 14 februari, 2016. Vi utför löpande urval och intervjuer.
För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Per Thelin, 0727-194 356. Har du frågor kring rekryteringsprocessen kontakta rekryterare Elin Ryen Mossberg, 0722-091 565.
Fackliga representanter är Carl-Gustaf Angelin, Akademikerna, Per Lindberg, Unionen, , Michael Mukka, SEKO, Birgitta Carlsson Allmér, Ledarna. Du når alla via Vattenfalls växel, 08- 739 50 00.
Vi ser fram emot din ansökan!
Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla anställda ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
Om organisationen
Vattenfall Kundservice är en nordisk organisation inom Vattenfallkoncernen som ser till att över en miljon kunder får en service i världsklass. I vår svenska verksamhet finns ca 220 medarbetare i Stockholm och Umeå som arbetar för att överträffa våra kunders förväntningar. Våra kunder består av privatpersoner, energibolag, industrier och andra företag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ingela Skoog
Rekryterare Karin Alexandersson
072 246 96 92
Rekryterare Karin Alexandersson
072- 246 96 92
Rekryterare Karin Alexandersson
072- 246 96 92
Rekryteringskonsult Eva Häger
08-739 50 00
Rekryteringskonsult Karin Alexandersson
0722469692
Ingela Skoog
08-739 50 00
Rekryterare Karin Alexandersson
070- 36 32 413
Rekryteringskonsult Maria Rabb
0707775546
Rekryteringskonsult Maria Rabb
070-7775546