OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.
E.ON är energibolaget som driver omställningen till förnybar energi och ett elektrifierat samhälle. Vi pratar inte bara om visioner för framtiden, utan tar ansvar genom att agera här och nu. För människor och för klimatet.
Om rollen
Vi söker dig som vill vara med och driva vår digitala resa framåt. Vi har storleken och ambitionen som krävs för att skapa en kundservice i världsklass. Du kommer att tillhöra vårt Operationell Excellence inom Front Office, där vi jobbar med att ständigt utveckla och förbättra kundupplevelsen och effektivisera våra servicetjänster.
Vi har en ambitiös agenda att förbättra och öka vår självservice. Som Operativ digital projektledare leder och driver du delar av det digitala arbetet tillsammans med kollegor med kompetens främst inom voice, Chat bot, FAQ och självservice. Vi driver utvecklingen i det satta teamet men också med externa samarbetspartners och interna kollegor beroende på arten av initiativ.
Du lägger stort fokus att driva utvecklingsarbetet med vår systemleverantör där bör du ha ett stort mått av kravställning i det löpande arbetet.
Du har ett övergripande förvaltningsansvar för vår plattform, prioritering av backloggar, kvalitet och uppföljning. Du har avtalsansvaret gällande plattformen och driver arbetet tillsammans med kollegor och partners.
Utöver ovan så kommer du även att arbeta med:
* Arbeta med kravställning både internt och externt inom ramen för utvecklingsarbetet inom självservice.
* Framtidsäkra drift och leverans tillsammans med berörda parter.
* Delta i projektteam för att utveckla och implementera nödvändiga arbetsprocesser och rutiner
* Planera och genomföra visst testarbete
* Dokumentera och säkerställa systemdokumentation och annan teknisk dokumentation
Dina interna kontakter ser vi som en viktig ingrediens i ditt dagliga arbete. I arbetet ingår även att du aktivt lyssnar in utifrån ett omvärldsperspektiv.
Om dig som vi vill anställa
För att du som söker denna roll ska få de absolut bästa förutsättningarna så tror vi att du har en hög digital kompetens som du har förvärvat via studier eller genom arbetslivserfarenhet, har du dessutom erfarenhet inom voice, chat bot och självservice så är det ett stort plus.
Det är en fördel om du har en god kunskap inom kundserviceverksamhet och förstår vikten av att driva ett förändringsarbete.
Du bör ha goda ledaregenskaper i att driva teamet framåt mot uppsatta mål på ett fokuserat och smidigt sätt och förmodligen blir du lite extra motiverad när du lyckas uppnå förbättringar tillsammans med andra. Vi ser gärna att du har en analytisk förmåga och har någon form av erfarenhet av metodiskt arbete sedan tidigare.
Eftersom du kommer ha många olika kontakter både internt och externt är det viktigt att du trivs med att skapa relationer och har en god kommunikationsförmåga och har en god kravställningsförmåga i relationen till vår systemleverantör.
Vi lägger även stor vikt vid din personlighet och ser det som naturligt att du har ett stort intresse för utveckling samt en förmåga att arbeta självständigt i din roll om det krävs.
Välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle!
Sista ansökningsdatum är den 26e Juni!
För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Pernilla Mohlinandersson, +46 706 623332
För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Per Carlsson, Unionen, +46 70 603 5425
Tony Rexepi, Akademikerna, +46 730 871 638
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129
Mats Lundberg, SEKO, +46 730 499778
Kontaktpersoner på detta företaget
Tommy Vati
+46 730344270