OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.
Kulturen är en viktig drivkraft för att göra Helsingborg till den mest attraktiva staden. Här bedrivs en aktiv och synlig kulturpolitik utifrån kulturinstitutionerna, de fria kulturutövarna och det civila samhällets engagemang. Förvaltningens publika verksamheter innefattar Helsingborgs bibliotek, Helsingborgs museer och Dunkers kulturhus. Tillsammans stöds de av gemensamma stabsfunktioner för kommunikation, administration, ekonomi och HR.
Om arbetsplatsen
Konst. Historia. Sommarblomstrande ängar. Musik. Och Helsingborgs bästa utkiksplats. Kulturförvaltningens kommunikationsavdelning marknadsför kulturen i Helsingborgs stad. Vi är en intern byrå med tio kreativa och glada medarbetare och söker någon som kan passa in i vårt gäng. Vi arbetar med text, bild, webb, film, press och projektledning. Nu behöver vi förstärkning av någon som gärna nördar ner sig i digitala verktyg. Är du vår nya digitala projektledare?
Arbetsuppgifter
• Skapa och utveckla tekniska förutsättningar för Helsingborgs kultur.
• Omvärldsbevakning kring digitalisering och att kunna omsätta det i handling – allt för att höja kvaliteten i verksamheten.
• Inspirera till en kultur där erfarenhetsutbyte kollegor emellan präglar vardagsarbetet.
• Utveckla vårt digitala uttryck.
• Digital marknadsföring och hitta nya relevanta kanaler för detta.
• Skriva sökoptimerade texter för webben och texter för sociala medier.
• Publicera material på intranät, webb och i sociala medier.
• Producera och klippa film för sociala medier.
• Öka den digitala kompetensen inom kulturförvaltningen.
Kvalifikationer
Du har hög digital kompetens med praktisk och teknisk erfarenhet av olika marknadsföringsverktyg. Vi ser på dig som jokern i vår digitala kortlek och du kan tänka både kreativt och analytiskt. Du ska vara kommunikativ, lyhörd för målgruppstänk, uttrycka dig väl i tal och skrift och nyfiken på digitala trender och nyheter.
• Du har goda kunskaper inom innehållsmarknadsföring, digital annonsering och publicering i sociala medier.
• Du är bekväm med och har erfarenhet av att arbeta i Wordpress och Adobe-program som Premiere Pro och Photoshop.
• Du har goda kunskaper inom SEO.
• Du har erfarenhet av analysverktyg som Google Analytics.
• Förmåga att snabbt förstå och ta dig an uppdrag och projekt.
• Agerar och driver uppdrag självständigt, effektivt och målfokuserat från idé och strategi till operativt genomförande.
• Du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande.
• Du har erfarenheter av projektledning och kan driva utvecklingsarbete.
• Det är meriterande om du har kunskaper inom AR/VR och apputveckling.
Övrig information
Sista ansökningsdag: 2021 02 22
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: 100%
Tillträdesdatum: Efter överenskommelse
Antal tjänster: 1
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.